Avatar billede Urbanovich Nybegynder
30. september 2009 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Ingen forbindelse til skærmen

Jeg har for nylig fået et problem med min skærm, der består i, at der intet signal er, når jeg tænder computeren. Jeg tror det er grafikkortet den er gal med, men ville lige høre jeres mening omkring dette.

Problemet opstod efter computeren crashede i WoW, hvor der kom en hel masse lodrette streger i forskellige farver og computeren reagerede ikke. Jeg prøvede efterfølgende at tænde og se hvad der så skete, men skærmen (Samsung bw226 LCD) viste bare en boks i venstre hjørne, hvor den skiftede mellem digital og analog. Så forsøgte jeg med en anden skærm, men lige så snart jeg tændte for skærmen, viste den en blå boks hvori der stod "No signal detected".

Hvad skyldes dette og hvad skal jeg stille op? Jeg har læst nogle tråde igennem, men uden at finde svaret på problemet.
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. september 2009 - 14:33 #1
At der lige pludselig kommer lodrette streger og forskellige farver, tyder på at dit grafikkort har RAM fejl.

Udskift dit kort med et andet grafikkort.
Avatar billede Urbanovich Nybegynder
30. september 2009 - 16:25 #2
Argh, nedtur :/ 3. reperation incoming !
Avatar billede Urbanovich Nybegynder
30. september 2009 - 16:25 #3
Mange tak for hjælepen forresten!
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. september 2009 - 16:43 #4
Velbekommen.

Har din PC, været gået i stykker 2 gange tidligere? Hvad var der da i vejen?
Avatar billede Urbanovich Nybegynder
02. oktober 2009 - 21:38 #5
Skal lige siges at det er en ældre computer, men så vidt jeg kan huske, var det første gang pga. nogle lodninger der var "gået", så gik rammene i stykker, blev skifter og nu grafikkortet :)