Avatar billede monstermand Nybegynder
30. september 2009 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

YouTube DNS

Spørgsmål: En firewall lukker for opslag til youtube. Jeg retter i hosts fil for at lave min lokale DNS. Rettelserne ser ud som følger:

208.65.153.238    www.youtube.com
209.85.227.101    gdata.youtube.com
208.65.153.240    m.youtube.com

Nu er det muligt at komme ind på siden, men når man kører en video, så kommer der til at stå "An error occurred, please try again later".

Hvad skal der gøres for at få youtube til at køre. Det skal bemærkes at youtube kører perfekt på samme maskine på andre netværk.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. september 2009 - 14:01 #1
På samme måde som du ville omgå din ISP's DNS-blokering af ThePirateBay:

http://thejesperbay.dk/index.php?page=ajaxswitch&content=three
Avatar billede monstermand Nybegynder
30. september 2009 - 14:09 #2
hmm.. jeg har forsøgt at sætte primary DNS til 208.67.222.222 (fra open dns). Det hjælper ingenting..

Er nødt til stadig at have den interne dns, da jeg ellers ikke vil kunne fange serverne på det interne netværk.

Det underlige er jo at jeg godt kan komme ind på siden. Jeg kan også se screenshot af film (thumbnails) - men når jeg åbner en film, så kommer fejlen..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. september 2009 - 17:01 #3
Hej..

-er det den samme youtube side som der virker på andet netværk ?

-hvis ikke kan det skyldes at du feks. prøver at bruge en dansk IP til at se US film og som ikke har rettighederne til at se den..
Avatar billede monstermand Nybegynder
01. oktober 2009 - 08:54 #4
Hey,

Det er altid på youtube.com - og tror ikke det er et rettighedsspørgsmål. Jeg kan heller ikke afspille der med 100 % sikkerhed er danske.

Jeg er 99,9 % sikker på at siden på en eller anden måde er lukket på firewall'en. Jeg mistænker at der er en eller anden ip der skal tilføjes hosts filen for at jeg kan streame.. kan ikke se hvad det ellers skulle være..
Avatar billede monstermand Nybegynder
02. oktober 2009 - 10:54 #5
Jeg kan måske lige nævne at jeg ikke kan afspille youtube film fra andre steder på nettet.. det er således ikke afhængigt af om jeg anvender youtube.com eller andre sider.. så længe filmen er "fra youtube"..
Avatar billede monstermand Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:55 #6
Ingen svar? Har i hvert fald stadig ingen løsning..