Avatar billede connie Nybegynder
22. december 1999 - 23:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Svært at logge på

Hej!

Jeg har er 56k flex modem og bruger både teledanmark og get2net som udbydere.

Mit problem er følgende. Ved opkald til et af de to ovennævnte forbindelser med ie 5.0 sker følgende: Jeg får forbindelse, og dialogboksen "brugernavn og adgangskode bliver kontrolleret" vises på skærmen. Efter et stykke tid får jeg oftest meddelelsen "intet svar" og må prøve igen. Nogle gange må jeg prøve op til 20 gange for at komme igennem, og det kan jo mærkes på tlf.regningen. Det undrer mig at når jeg omsider kommer på nettet er der ingen problemer overhovedet, og jeg bliver heller aldrig "smidt af", som man jo kunne forvente hvis min tlf.forbindelse var dårlig.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede duff Nybegynder
23. december 1999 - 00:45 #1
har du andre enheder siddende i det samme stik som dit modem sidder i ?
hvis du f.eks har en telefon eller en telefonsvarer kan det nogle gange hjælpe hvis du tager dem ud inden du kalder op, det kan også være dine ledninger der er noget galt med..
endelig kan du også prøve at sætte ,,, (3 kommaer) ind efter tlf nummeret det hjælper til tider...
Avatar billede getalife Nybegynder
23. december 1999 - 09:19 #2
duff >
De tre kommaer gør bare at man ikke kobler op med 56K flex/V90 protokoller, men derimod V34... altså en halvkraftig hastigheds nedsættelse.
Det er der jo ikke så meget ved :o)
Avatar billede e Nybegynder
23. december 1999 - 09:36 #3
JEG HAR NØJAGTIG DET SAMME PROPLEM,OG DE SAMME UDBYDERE.JEG BRUGER NÆSTEN FLERE PENGE PÅ OPKALDSFORSØG END PÅ NETTET.DERUDOVER "HÆNGER" PC`èn OFTE MENS JEG ER PÅ?
Avatar billede getalife Nybegynder
23. december 1999 - 09:37 #4
connie >
Nu skriver du ikke hvilket modem du har..men..
Det jeg ville prøve var :
1. Se om din opkaldsprofil ser ud som den her :
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/dialer.shtml
2. Nedsætte hastigheden på dit modem. Hvordan ser du her:
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/afsmidning.shtml (brug løsning 2) Jeg ville dog også prøve S38=0S37=17.

VH
Kim
Avatar billede e Nybegynder
23. december 1999 - 10:04 #5
TAK FOR FORSLAGENE.DET MÅ PRØVES NÅR JEG KOMMER HJEM(ER PÅ JOB)
VH
ERIK
Avatar billede connie Nybegynder
23. december 1999 - 17:38 #6
Hej Kim!

Mange tak for din hjælp. Det hjalp at ændre i opkaldsprofilen, som du foreslog.

God jul
Kærlig hilsen Connie