Avatar billede belsen Nybegynder
29. september 2009 - 10:06 Der er 8 kommentarer

Smart måde at lave produktionsplaner på

Hej

Jeg skal lave en del produktionsplaner så der er mange datoer at holde styr på. Jeg bruger lige nu kalendersiden.dk til at lave kalendere, hvor jeg skriver fristerne ind.

Er der nogen, der kan anbefale et program eller hjemmeside, som er nemmere at bruge?
Avatar billede supertekst Ekspert
29. september 2009 - 10:56 #1
Hvad er det, der især skal være nemmere?

Et Excel-ark kunne opbygges til dette formål og evt. integreres med andre applikationer.
Avatar billede belsen Nybegynder
29. september 2009 - 12:41 #2
Tja, jeg skal jo lave disse planer hvert år så det kunne være dejligt om det var nemt at ændre årstal (så helligdage osv. ændres).

Derudover skal jeg lave flere versioner af planerne: Jeg skal selv skal bruge den fulde plan, men fx leverandører af annoncer til mit magasin behøver kun at få datoer for annoncebestillingsfrist, annonceleveringfrist og hvornår magasinet udkommer.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. september 2009 - 12:59 #3
Det kan godt lade sig gøre i Excel via VBA. Har algoritme til beregning af helligdage o.s.v.

Hvor mange måneder skal kunne ses samtidigt?
Avatar billede belsen Nybegynder
29. september 2009 - 13:01 #4
Seks ad gangen ville være fint.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. september 2009 - 13:32 #5
Lad os lige se om der er andre bud - inden vi evt. fortsætter.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. september 2009 - 13:39 #6
Er det noget du selv overvejer at ville udvikle eller..?
Avatar billede belsen Nybegynder
30. september 2009 - 13:50 #7
Nja, det rækker mine Excel-kundskaber nok ikke helt til.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. september 2009 - 14:03 #8
Ok - men du kan få det udviklet. Du er velkommen til at kontakte mig direkte (mailadr. under min profil) - hvis det har interesse.