Avatar billede sck Nybegynder
28. september 2009 - 19:44 Der er 7 kommentarer

Citrix ica client

Hej
Jeg har en såkaldt TOKEN, hvor jeg skulle kunne logge på de systemer vi har på arbejdet. Første gang man logger på installeres noget CITRIX/ICA system. Det går fint og jeg får vist oversigten over de systemer vi bruger på arbejdet, men jeg kan ikke få adgang - der sker intet, når jeg fx. klikker på Outlook. Jeg har prøvet at slette CITRIX/ICA flere gange, men det hjælper ikke. Min hjemmecomputer kører XP - den er ikke nyeste model, men det har tidligere virket på den - nu virker det bare ikke. Vores IT afdeling på arbejde kan ikke hjælpe, så jeg håber Eksperten kan. Jeg skal lige sige at jeg godt kan få adgang via familiens bærbare pc, der også kører XP. Kan det være noget med Firewall eller virusprogram. Håber på nogle ideer i letforståeligt it sprog.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
28. september 2009 - 19:50 #1
Har du prøvet at slå antivirus/firewall fra på pc'en, når du logger på?

Hvilken browser bruger du?

Prøv evt. at tilføje *.domænenavn.xxx (eller IP-adresse) til trusted zones i din browser.

Har du adgang til andre programmer via. Citrix? I så fald, virker de?
Avatar billede sck Nybegynder
28. september 2009 - 20:05 #2
Hej
Jeg har prøvet at slå firewall fra - det hjælper ikke. Jeg kan ikke lige finde ud af at slå AVG antivirus fra. Adressen er sat ind som web sider du har tillid til.
Avatar billede sck Nybegynder
28. september 2009 - 20:05 #3
Glemte at skrive at jeg ikke mener jeg har andre programmer via Citrix.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
28. september 2009 - 20:19 #4
Har du prøvet i en anden browser?
Avatar billede sck Nybegynder
28. september 2009 - 20:59 #5
Har lige prøvet i Firefox. Det virker heller ikke ,-)
Avatar billede sck Nybegynder
25. oktober 2009 - 11:12 #6
Nu har jeg fundet ud af, at jeg mangler Citrix ICA Web Client. Jeg har "kun" Citrix XenApp Web plugin. Citrix ICA Web Client burde vel blive installeret automatisk, men det gør den ikke. Der må et eller andet der hindrer den i at blive installeret, men der kommer ingen advarsler eller noget som helst. Nogle bud på en løsning?
Avatar billede sck Nybegynder
27. oktober 2009 - 22:50 #7
Hej
Er der virkelig ikke en der kan hjælpe mig? I plejer at kunne løse næsten hvilket som helst problem.