Avatar billede mettebk Nybegynder
28. september 2009 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smides af trådnet

Hej
Jeg har en D-Link router, kombineret kabel og trådløs tilslutning. Jeg har i 2 år brugt det trådløse men nu bliver jeg smidt af efter ca. 2-4 minutter og den bærbare kan ikke se nogen trådløse net overhovedet. Hoppe så selv på efter 15-45 min. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved dette?
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
28. september 2009 - 19:44 #1
Har du prøvet at logge på netværket, fra en anden pc?

Prøv det, hvis du har mulighed for det. Er det bedre her?

I så fald, prøv at opdatere driveren til dit trådløse netkort. Det skulle kunne findes på producentens hjemmeside.

Fejler det også her, så prøv at logge ind på din routers web-interface og find indstillinger for trådløst netværk.

Her kan du prøve at ændre kanalen, for at sikre at dit trådløse netværk ikke interferer med dit naboens, der jo muligvis kunne ligge på samme frekvens.

Prøv evt. også at opdatere firmwaren på din router, eller endda at nulstille den.
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 20:37 #2
Start med at ændre radio kanal, resette er lidt over kill :)

mange wlan routere står som standard til kanal 1,6,11

Prøv kanal 7 evt :)

prøv dig lidt frem, men ja kan du se 10 forskellige Wlan i nærheden af dig, så må du skifte lidt frem og tilbage til du rammer.

Evt. afinstallere dit Wlan netkort og geninstallere.
Avatar billede mettebk Nybegynder
28. september 2009 - 21:20 #3
Tak for jeres svar
Jeg har prøvet at afinstallere netkort og geninstallere.
Jeg har prøvet at sætte routeren på anden kanal
Jeg har prøvet at opdatere, dvs kan ikke finde et sted at opdatere mit netkort RT73 usb wireless lan card.
Min søn kan godt logge trådløst på med sin iphone.
Jeg har prøvet at gendanne system
Jeg har prøvet at nulstille både router og modem
Jeg synes bare det er træl, at det skulle være nødvendigt at købe ny bærbar, men ser snart ikke andre løsninger
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 22:35 #4
ok, lad os kigge lidt mere på det,

Kører du med Windows XP kan det være en nødvendighed at opdatere fra SP1 til 2/3 før hvise Wlan drivere virker optimalt.
Maske har du noget anti virus firewall soft ware installeret?

Evt. Norton, F-secure, ect. ect?

Du skal gå ind og slå det fra - deaktivere det evt. og se om der er noget medfølgende software til din Wlan netkot der evt bokser med Windows (wzc)om at styre det trådløse? (lugter af en XP sp1)

Lidt at starte med inden du køber en ny boks :)

Mvh.
walkerDK
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2009 - 00:12 #5
Der er også en funktion, som skruer ned for strømforbruget på trådløse netkort for at spare.

Prøv at køre www.netstumbler.com Den kan fortælle dig hvilke kanaler andre net i din nærhed anvender, og dermed kan du mere kvalificeret vælge en god kanal.
Avatar billede mettebk Nybegynder
03. oktober 2009 - 21:22 #6
Hej
Tak for alle jeres forslag. Jeg har nu prøvet alt hvad der prøves kan, mener jeg. Også formateret computeren og startet forfra, men problemet opstår stadig, så har nu bestilt en ny.
Men endnu engang tak for jeres tid.