Avatar billede stephanryer Nybegynder
26. september 2009 - 16:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simulere mouse click i eksternt vindue uden at det har fokus

Jeg har et eksternt program med en knap indeni, som jeg gerne vil klikke på. Til dette heg jeg forsøgt at google eksemple på SendMessage og PostMessage for at kunne udføre et museklik på et bestemt punkt men uden held.

Jeg er i besiddelse af et handle til det vindue, det drejer sig om.

Jeg har læst om, at man skal markere sin assembly som unsafe for at PostMessage kan lade sig gøre.

Er der nogen, der har et eksempel på, hvordan jeg giver et eksternt program (som kører i et vindue) besked om, at musen klikker på et bestemt punkt?

På forhånd tak.
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
28. september 2009 - 15:41 #1
kan man ikke bare oprette et mouseclick event, hvor du checker MousePosition som af typen point rammer ind over hvad du vil ramme. Kan godt ske jeg har misforstået spørgsmålet
Avatar billede stephanryer Nybegynder
03. oktober 2009 - 00:51 #2
Jeg vil ikke flytte cursoren, når jeg vil simulere mit tastetryk. Jeg vil give et program besked om, at der er klikket et sted, ved at give det direkte besked. Ikke ved at controllere cursoren i windows.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
03. oktober 2009 - 00:51 #3
tastetryk = museklik, naturligvis
Avatar billede stephanryer Nybegynder
07. november 2010 - 13:41 #4
Løst ved hjælp at handles - brugte WinSpector til at finde handles på de forskellige vinduer og kontroller. Lukker.