Avatar billede Mads9902 Nybegynder
25. september 2009 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skiftning af grafikkort

Hej alle sammen, jeg overvejer at skifte til det nyeste ATI Radeon HD 5850, eller Radeon HD 5870, jeg har allerede en AMD processer og et ATI grafik kort, men problemet er hvordan jeg får min bærbar åbnet så jeg kan skifte det?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. september 2009 - 11:41 #1
hvilken bærbar har du?
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2009 - 12:34 #2
Det er meget få bærbare man kan skifte grafikkort på, og hvis det kan lade sig gøre, så er det du vil have nok ikke lavet til en bærbar.
Avatar billede thov Forsker
25. september 2009 - 13:18 #3
Nyere bærbare med en ExpressCard tilslutning (ikke PC-card/PCMCIA), kan forsynes med en adapter, hvortil et almindeligt PCI-E grafikkort kan tilsluttes.
Udover adapteren, skal der også en ekstra strømforsyning til, så alt i alt er det en dyr og klodset løsning.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
26. september 2009 - 21:15 #4
#1
jeg har en acer extensa 5420 bærbar, med windows vista home premium service pack 2.

3# hvad mener du helt præcist?
Avatar billede thov Forsker
27. september 2009 - 05:14 #5
Helt præcist... Noget i denne retning http://www.magma.com/products/pciexpress/expressbox1/index.html

En box til et desktop PCI-E grafikkort, tilsluttet et expresscard-34 som stikkes i den bærbare.
Dertil en extern strømforsyning.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
28. september 2009 - 18:08 #6
.hmm kan du ikke prøve og forklare lidt mere detaljeret, er ikke så god til sådan noget. og hvor meget komme prisen ca. til at løbe op i med selve grafikkortet.(;
Avatar billede thov Forsker
29. september 2009 - 01:08 #7
Det bliver dyrt !
Over $700 for computertilslutningen, dertil kommer et nyt PCI-E grafikkort.

Du må elske den laptop højt, hvis du springer ud i det, for sælger du den, er der ikke langt til f.eks. en Dell XPS eller lignende, for de samme penge.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
29. september 2009 - 16:28 #8
.ja okay, det synes jeg så ikke lige min bærbar er værd. når jeg alligevel har tænkt mig at spare sammen til en mac book pro.(;
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:57 #9
sdfvsd