Avatar billede larsi Nybegynder
13. juli 2001 - 07:55 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Filoverførelse - \"åbne den\" eller \"gem den\" ?

Når man bliver stillet overfor følgende:

\"Du har valgt at hente en fil fra dette sted\"

\"Hvad skal der ske med filen\"

\"_ Åbne filen fra dens nuværende placering\"

\"_ Gem den på disken\"

kan man så \"slippe\" for en evt. virus ved at åbne den frem for at gemme den ?

Vælger man at åbne filen, så bliver man ofte spurgt, \"klik på det program du skal bruge til at åbne filen\". Findes der der nogle generelle retningslinier for hvilke programmer man bør bruge til hvilke filer ?
Avatar billede jersild Nybegynder
13. juli 2001 - 08:07 #1
Du sksl gemme filen på skrivebordet og så scanne den for virus først. Hvis du er usikker så slet den.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juli 2001 - 08:38 #2
Tværtimod. Hvis du åbner/starter den få en eventuel virus lejlighed til at installere sig og gøre skade.
Hvis du blot gemmer den på disk ligger den bare der, inaktiv, indtil du åbner den (eller checker den med en virusscammer og beslutter ikke at åbne den:).

mvh JakobA
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juli 2001 - 23:29 #3
Findes der der nogle generelle retningslinier for hvilke programmer man bør bruge til hvilke filer ?

Det skal selvfølgelig være et program, som kan håndtere den angivende fil type. Så når du henter en lyd fil, så åbner du den selvfølgelig med en lydafspiller og ikke sit grafik program.
Det er så smag og behag om hvilket lydafspiller man så vil have.