Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 17:08 Der er 17 kommentarer

Memory stick vil formateres

Hejsa

Jeg har et problem med en memory stick, der indeholder noget vigtigt skolearbejde. Når jeg forsøger at åbne den, siger den følgende: Du skal formatere disken i drev E:, før du kan bruge den.

Jeg er selvsagt ikke interesseret i at formatere skidtet, da jeg jo netop skal bruge filerne på den. Er den kaput, eller findes der mon en løsning?

Det skal siges, at jeg har prøvet den på tre forskellige computere nu, og alle stedet kommer den samme besked.

Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh
Rune
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
24. september 2009 - 17:33 #1
Hej. Har selv haft samme problem. Prøv at gå ind i Enhedshåndtering og fjern USB-enhederne, genstart maskinen og lad Windows installere dem igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 17:34 #2
Og virker det ikke, så prøv et eller flere af disse programmer:
http://nemli.dk/download.php?kategori=Recovery
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 17:47 #3
Mange tak for de hurtige svar.

Forsøget med at fjerne USB-Enhederne havde desværre ingen effekt. Men idet memory sticken opfører sig sådan på samtlige computere, jeg har prøvet, er det vel heller ikke et computer-specifikt problem?

dragonknight - Dvs du anbefaler mig at formatere den, og så forsøge at lave en recovery på den bagefter?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 18:07 #4
NEJ. Recover filerne først !
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 18:12 #5
Hehe, det regnede jeg også med.
Jeg har netop prøvet, men det recoveryprogram, jeg prøvede, påstod blot at: Drive is not ready.

Jeg må hente nogle andre programmer, og teste dem..
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 18:26 #6
Nu har jeg prøvet 3 forskellige recoveryprogrammer, og ingen af dem kan overhovedet registrere drevet. Det ser noget sort ud...
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 18:33 #7
http://bjergs.net/puppy_live.html

Nemmere får du det ikke. Boot op på den cd og følg guiden.

PuppyLinux ser pgså dit usbstik. der ligger i usbdrv
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 18:42 #8
Samsonjens -

Tak for forslaget, det må jeg prøve i aften.
Men helt nemt synes jeg nu ikke det ser ud, efter kort at have skimmet guiden. :)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
24. september 2009 - 18:44 #9
Orww, det var faktisk et godt program samsonjens... Det tror jeg da lige jeg skal have i gemmeren! :D
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 19:16 #10
Nå, det var faktisk rigtigt nemt at bruge alligvel, men det hjalp desværre ikke. Jeg kunne slet ikke se sticken i Mount-menuen.

Men stadig mange tak for tippet. Det er en rar cd at have liggende, hvis Windows skulle stille skoene.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 19:27 #11
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/73750/

Det var her jeg så det. Har du husket at trykke mount til både usb-stik og den anden partion.

Læg mærke til at dit usb-stik kommer frem under usbdrv da der nu er 3 faneblade og ikke et som guiden viser 1.  Guiden er 1 år gammelt og viser det ikke den meny helt præcist

Har brugt det mange gange og aldrig haft problemer med det
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 19:44 #12
Jeg kunne ikke trykke mount på sticken, da den tilsyneladende slet ikke kunne registreres. Der var kun to faneblade: drive og optical.

Så selvom Windows finder i det mindste sticken, så lader det til den er mere eller mindre kaput. :(
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 19:50 #13
Ja så er der meget, der tyder på, at filtabellen er helt kaput
Avatar billede justrace Novice
24. september 2009 - 20:55 #14
Det ser ikke godt ud, men prøv at højreklik på "Computer"-ikonet på skrivebordet, og vælg "Administrer". Kan du se den der, så prøv om du kan få lov at initialisere den, og derefter tildeleden et drevbogstav.

Med de andre esultater er det bare en krampetrækning af et sidste forsøg, om ikke for andet så for at udelukke det fra listen.
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 21:22 #15
justrace -

Windows kan godt se enheden så problemet er ikke, at den ikke har fået tildelt et drevbogstav. Det var kun PuppyLinux, der slet ikke ville vide af den.

Ellers tak for tippet.
Avatar billede justrace Novice
24. september 2009 - 21:22 #16
Jo men har du prøvet det?
Avatar billede Trickykid Nybegynder
24. september 2009 - 21:30 #17
Jeg er ikke helt med på, hvad du vil have mig til at gøre. Jeg kan sagtens skifte dens drevbogstav, men ellers er jeg lidt lost.