Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
24. september 2009 - 14:47 Der er 4 kommentarer

.htaccess og ordet "guide"

Jeg har en .htaccess med følgende:
RewriteEngine On
RewriteRule ^([a-z]+)/?$ index.php?page=$1 [L]

Det virker fint med alle ord efter / i min adresse, pånær med ordet "guide".

F.eks.
mitdomæne.dk/hvemerjeg
mitdomæne.dk/kontakt

virker fint, men:
mitdomæne.dk/guide
hopper hen på:
mitdomæne.dk/guide/?page=guide

For at teste, så virkede "guiden" fint.

Er "guide" et eller andet reserveret ord el. lign.?
Og hvordan kan jeg få mitdomæne.dk/guide til at pege på mitdomæne.dk/index.php?page=guide
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
24. september 2009 - 14:48 #1
Jeg har forresten en helt ren installation af WAMP-server.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 15:36 #2
Det kan være mod_negotiation der laver ballade. Se om den er slået til og prøv at slå den fra.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
24. september 2009 - 16:34 #3
Den var slået til, men er slået fra nu og problemet er der stadig :-(

Andre idéer?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 19:28 #4
Hmm, så må der være noget i configgen somewhere der reagerer på det ord for ellers giver det ikke mening.

Jeg kan ikke forestille mig at det er fordi det er på windoze der er vrøvl med det. Måske wamp har konfigureret det navn til et eller andet?  Har du søgt i conf filerne?

"guide" er ikke noget buzzword, du kan se at det fungerer her:

http://testhest.com/exp/887553/guide