Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pludselig intet signal til skærmen

Hej alle eksperter.

Min pc og skærm er pludselig blevet uvenner, de gider i hvert fald ikke at tale med hinanden længere. Der har ikke tidligere været problemer i de par år jeg har haft skærmen, og jeg har ikke foretaget mig andet end jeg plejer. Det er en SyncMaster 931BF.

Når computeren tændes vises opstart af bios på skærmen efterfulgt af windowslogoet - herefter står skærmen og ikke kan bestemme sig mellem analog eller digital og går til sidst i standby.

Jeg har forsøgt at sætte en anden skærm til, prøvet med et andet kabel, taget grafikkortet ud og i igen, men intet hjælper. Hvad pokker kan der være galt?
Har læst en masse tidligere indlæg igennem, men synes ikke jeg har haft held med at finde en løsning :/
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 12:08 #1
Har du mere end en udgang på grafikkortet, så prøv den anden.
Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 12:52 #2
Jeg har tre forskellige indgange og jeg har skiftet mellem dem alle tre. Intet held :/
Jeg har testet skærmen på en anden computer og der fungerer den fint, så det er ikke den, der er gået i stykker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 13:07 #3
Det var nu også udgangen på grafikkortet jeg hentydede til. Har dit grafikkort 2 udgange til skærm, så prøv den anden udgang på grafikkortet.
Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 13:28 #4
Jeg prøver lige igen: jeg har tre mulige ind/udgange bag på pc'en, jeg har prøvet dem alle. Dvs. begge udgange på grafikkortet er afprøvet. Det fungerer desværre ikke.
Hvad kan der være galt mon?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 13:43 #5
Da din skærm viser BIOS boot, men har problemer med at vise noget overhovedet derefter, kan det være at grafikkortet i Windows kører med en opløsning, som sklærmen ikke kan klare.

Du må starte den i fejlsikker tilstand. Tryk F8 lige efter POST, og vælg fejlsikker tilstand.

Du kan gå i enhedshåndteringen og fjerne skærmkortet, og genstart maskinen. Nu skulle den gerne finde ny hardware, dit grafikkort, og har du driveren på en DVD kan du installere den forfra.
Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 13:47 #6
Okay, det vil jeg lige prøve - jeg vender straks tilbage :) Foreløbigt tak i hvert fald.
Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 14:19 #7
Så for pokker, det virkede :D Fantastisk, tusind tak.
Hvis du skriver et svar, så ryger der point hen til dig.

Har du noget bud på, hvorfor den pludselig ikke kunne håndtere noget så simpelt som en 1024 x 768 opløsning? Der er ikke blevet lavet noget spetakulært på pc'en, og det skete bare som den blev startet om morgenen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 14:32 #8
Nej, det kan jeg ikke. Det er ikke alt vi skal forstå :-) blot vi kender løsningen.
Avatar billede jbenned Nybegynder
24. september 2009 - 14:34 #9
Hahaha. Ja, se det kan du have ret i ;)
Tak for det :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 14:37 #10
Komputerfis er jo intet andet end ettaller og nuller, og blot et ettal bliver til et nul, eller omvendt, kan lave rav i den.
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
25. september 2009 - 00:29 #11
Det kan jo være driveren, som er beskadiget, prøv at køre den ind
igen, så kan du måske køre en større opløsning?