Avatar billede henrixx Praktikant
23. september 2009 - 22:51 Der er 7 kommentarer

Java giver højt CPU forbrug

Hej

Undskyld, hvis overskriften virker kryptisk !

Sagen er den, at når jeg bruger Java (Java Runtime Environment) - der fremkommer et lille ikon nede i højre hjørne af skærmen.

Så stiger mit CPU forbrug til mellem 80 og 99% - jeg har været inde og kigge under processer (CTRL+ALT+DELETE) og her kan jeg se at det er processen java.exe, som har det store forbrug.

Er det noget jeg kan gøre noget ved ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2009 - 23:02 #1
Vi snakker browser ikke ?

Sker der ved alle applets eller kun nogen specielle ?

Har du proevet at opdatere Java ?
Avatar billede henrixx Praktikant
24. september 2009 - 20:52 #2
Hej arne_v

Jo, vi snakker browser (hvilket jeg burde have skrevet)

Om det sker ved andre applets kan jeg ikke lige sige, da jeg mest har gang i Java'en når jeg spiller Runescape.

Min Java version er version 6 med Update 16, hvilket skulle være den nyeste.

Jeg håber de mere fyldestgørende oplysninger kan bruges og evt. hjælpe med at komme et skridt nærmere på hvad der er galt og om det kan afhjælpes.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2009 - 01:46 #3
u16 er nyeste.

Er der nogen fejl hvis du åbner Java Console?

(typisk ved højreklik på det lille kaffe ikon)
Avatar billede henrixx Praktikant
26. september 2009 - 23:51 #4
Hej arne_v

Nej, der ingen problem med at åbne konsollen.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2009 - 23:58 #5
Er der nogen fejlmeddelser i den?
Avatar billede henrixx Praktikant
27. september 2009 - 15:40 #6
Nej, det tror jeg ikke ! - jeg har ikke bemærket noget...

Er der evt. en fejl-log man kan kigge i ? og i så fald hvor finder man den henne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2009 - 21:45 #7
Fejl burde udskrives i Java console.

Hvis ikke der er nogen fejl er jeg lidt på bar bund bl.a. fordi jeg ikke kender runescape.