Avatar billede j1z Nybegynder
23. september 2009 - 20:37 Der er 6 kommentarer

Bridge mode

Hej.

Jeg har Jay.net som ISP. De har en mærkelige måde at tilslutte sig deres internet. Det er noget med at man skal accepteres på deres router. I hvert fald skal man logge på deres side og så godkende den maskine man bruger.

Det er sådan set også nemt nok. Problemet opstår når jeg skal sætte flere maskiner på via min egen router.

Jeg bruer en time capsule. Via den logger jeg på Jay.net og registrerer den, det er også deres eget forslag. Det virker bare ikke. Den eneste måde det virker på er ved at sætte min router til bridge mode. Sådan som jeg forstå det, så gør den at min router bare bliver en "bro" til den "rigtige" router.

Når jeg har gjort dette, så virker det også fint - med den ene computer. Den anden kan jeg bare ikke få på den vej igennem.

Nogen der kan hjælpe mig?
23. september 2009 - 21:00 #1
Den måde du kan gøre det på er at registre din computer på jay.net systemet, derefter cloner du mac adressen i din router, så den er den samme som computeren. Det burde virke. Husk at sætte routeren tilbage til NAT.
Avatar billede j1z Nybegynder
23. september 2009 - 21:34 #2
Hej Martin,

Det lyder som en holdbar løsning. Jeg skal nok bruge lidt hjælp til at udføre hvad du siger.

Her er hvordan min router er sat op nu:
http://muhfisk.dk/screendumps/Picture%2028.png

Hvad er MAC adressen på routeren?

Det eneste jeg kan finde om en mac adresse er i min airport forbindelse:

http://muhfisk.dk/screendumps/Picture%2029.png

Kan det hjælpe mig videre?

Tak :o)
23. september 2009 - 22:24 #3
ok, det ser ud til at det IKKE kan lade sig gøre med airport, da apple har valg at overhold standarden. Jeg ved at mange andre router kan den funktion.

Kan ikke hjælpe lige nu desværre.
Avatar billede j1z Nybegynder
23. september 2009 - 22:45 #4
Ok. Er der ikke andre måder man kan snyde den på?

Eller kan man ikke gøre noget således at man kan slå bridge fra og have routeren til at virke normalt?
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
28. september 2009 - 17:10 #5
Du kan snilt spoofe mac adressen på din mac (hvis det er sådan en du har). Tjek artikel:

http://osxdaily.com/2008/01/17/how-to-spoof-your-mac-address-in-mac-os-x/
Avatar billede j1z Nybegynder
28. september 2009 - 20:22 #6
Hejsa,

Det lader til at det ikke virker med Snow Leopard. Der er mange som kommenterer dette i artiklen. Jeg kan ligeledes heller ikke få det til at virke.

Ellers tak for forsøget.

Det er mærkeligt, for det har tidligere virket, jeg har blot haft en anden ISP imellemtiden - og nu kan det ikke virke igen.

Da det virkede sidst, var det ikke pga MAC adressen, da alle computere kan komme kunne komme på uden videre fikumdik. Tror måske det er noget i min time capsule som skal indstilles.

Nå, men tak for hjælpen so far.