Avatar billede Timekiller Nybegynder
23. september 2009 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Hvorfor hvid skærm ved nogle links på nettet?

Hej,

Hvorfor viser min broweser tit supermainframeset.asp (GIF Billede, 1x1 pixels), når jeg forsøger at komme ind på div. sider som jeg har søgt vis Google?

Det står øverst på fanebladet, jeg bruger som udgangspunkt Firefox 3.5.3, men det sker også i Exploren.

Jeg køre os Win7, eng. version. (havde ikke prob. i Vista premium), mit antivirus er Kaspersky Internet Secrutysuit.

Er det en blokering som ligger og spærre et eller andet sted? Er det en eller anden dum dims som bare lige skal slås fra?

Håber på hjælp :-)

/Timekiller
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. september 2009 - 09:10 #1
Hej..

Har du installeret Java og Flash Plugin ?
Avatar billede Timekiller Nybegynder
24. september 2009 - 09:37 #2
Hej,

Ja der er både Java Sun og Flash installeret på den....
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2009 - 22:44 #3
<ole>

Hvilke sider sker det mere præcist på? Prøv at give nogle eksempler

/mvh
</bole>
Avatar billede Timekiller Nybegynder
24. september 2009 - 23:07 #4
Hej Ole,

Et godt eksempel kunne være når jeg søger Sony Ericsson på Google. De 3 øverste forslag, sponsoreret links, der kommer er ligesom fremhævet frem for de efterfølgende. De er fra henholdsvis; callme.dk, telia.dk og telenor.dk, når jeg trykker på dem får jeg et helt hvidt faneblad, hvor der øverst står aclk(GIF Billede, 1x1 pixels). Derimod kan jeg som oftes komme ind på de efterfølgende links, fx nr. 4 som er til sonyericsson.com uden problemer.

Et andet sted på nettet hvor det også sker er på familysearch.org, en side til slægtsforskning. Når jeg går ind under fanen Libary -> search catalog -> place search og skriver fx. viborg og trykker på search, så kommer den også frem med en hvid fane, hvorpå der på fanebladet står "supermainframeset.asp (GIF Billede 1x1).

Jeg har selv en mistanke om at der et sted i puteren bliver blokeret for GIF billeder af en bestemt type eller slags, men ved desværre ikke hvor jeg skal ændre det. Jeg havde som sagt ikke problemet da jeg kørte med XP eller Vista, men nu hvor jeg bruger Win7 har jeg problemet. Førhen brugte jeg også Kaspersky og Firefox, så har en fornemmelse af at problemet ligger et sted i Win7. Jeg har problemet både på min bærbare og på den stationære pc. Mistænker lidt alle de sikkerheds ting som microsoft efterhånden lægger ind i deres programmer for at være årsag til hele missæren.

Håber at det er svar nok :-)

/Alberthe
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 12:18 #5
- er der fundet en løsning på problemet ? -
Avatar billede Timekiller Nybegynder
08. december 2009 - 14:36 #6
Hej Michael,

Nej jeg har endnu ikke fundet en løsning og det er rigtig træls....