Avatar billede thomasreno Nybegynder
22. september 2009 - 22:13 Der er 6 kommentarer

medion akoya p7612 - mere ram

Hej
Jeg har købt en medion akoya p7612 bærbar med 4 gb ram i aldi. fed computer, men der er ingen ledige slot til mere ram i. Der sidder 2x2048 ram i og kunne godt tænke mig noget mere.

Kan ikke se nogen steder om man kan sætte mere i og findes der 4 gb stænger ?
Den kører vista 32 bit og jeg opgraderer til win7 i november

hilsen Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2009 - 22:41 #1
Der er 2 slots, så skal der mere i skal det eksisterende ud, og erstattes af større.
Men tror næppe den understøtter mere end 4 Gb!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
22. september 2009 - 22:43 #2
Hmm... Hvad vil du med mere ram når du kun kører 32-bit styresystem. Det understøtter ikke mere end 3-3.5 GB Ram. Så skal du lægge 64-bit styresystem på maskinen først, men du skal også være sikker på at maskinen understøtter mere end 4 GB Ram på bundkortet.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
22. september 2009 - 22:50 #3
okay. opdaterer ikke til mere end 32 bit, da win 7 kommer lige om lidt. Det var mere om muligheden for at kunne var der ? Altså om man kan man sætte feks. 1x 2 gb ram & 1x4 gb i den. ? på sigt
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 08:13 #4
Selvfølgelig kan du det, men ikke uden at tage en af de eksisterende klodser ud, da der kun er 2 ram sokler i en notebook.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. september 2009 - 09:07 #5
Det er mere om bundkortet kan klare det.Kan ikke se nogen steder om det kan ta mere end 4 gb. Men jeg kan selvfølgelig forstå at de gamle ram skal ud og nye i. Spørgsmålet er bare om det vil virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 12:18 #6
Det tror jeg næppe.
De eneste notebooks jeg har set der kan klare mere end 4 G er Fujitsus celsius H serien - og det er altså en helt anden kaliber vi her snakker.