Avatar billede Dartemis Nybegynder
22. september 2009 - 20:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Radio program til WMA, ITUNES, WINAMP, REALPLAYER

Hey eksperter !

Jeg har meget brug for jeres hjælp her.

Jeg har lavet et lille radio program som streamer radio(selvfølgelig)

Lige nu køre den på WMP MEN den skal kunne køre iTune, Winamp og Real Player os, med det mener jeg at man skal kunne kunne vælge hvilken afspiller den skal bruge, anden ide meget velkommen!!!

Programmet skal os kunne køre på Linux og Mac.

Programmet kan hentes her:
http://www.speedyshare.com/data/459202778/18519399/85976883/Specific%20Radio.rar

så kan i kigge på det og se hvordan det funker,

Sourcen er her:
http://www.speedyshare.com/data/437884490/18519818/14036075/Specific%20Radio.rar

Hvordan kan jeg få programmet til at virke på Mac og Linux og hvordan kan jeg få programmet til at afspille de forskellige applicationers "listen" fil ?

har meget brug for hjælp så sætter STOR pris på hurtig hjælp!

Er villig til at give 200 point extra til den som kan hjælpe mig igennem det her.

mange tak !
Avatar billede bvli Praktikant
22. september 2009 - 21:43 #1
Uh.. Det bliver svært. Lige nu bruger du COM til at kommunikere med media player, og det bliver svært at gøre i Linux og mac. (for det første fordi COM ikke findes (så'n rigtigt) og for det andet, fordi media player ikke findes på de platforme heller)

Hvis jeg var dig, ville jeg nok starte med at kigge lidt på de muligheder der er for at lave winforms-programmer i linux og mac. (mono, dotgnu, etc.) Og derefter ikke mindst se på, hvordan man kan kommunikere med eksterne playere på disse.

Eller også måske finde et library, som findes til alle platforme, og som kan afspille (nogle af) de formater du ønsker at understøtte.
Avatar billede Dartemis Nybegynder
22. september 2009 - 21:47 #2
Jeg har tænkt på mono og folk må bare bruge det hvis de skal bruge programmet..

men er det ikke muligt at få real player og itunes ind så de i hvertfald kan afspille ?
Avatar billede Dartemis Nybegynder
07. januar 2010 - 09:51 #3
lukket