Avatar billede groovin Nybegynder
22. september 2009 - 18:06 Der er 8 kommentarer

PC skærm går i dvale -> harddisk går amok?

Hej

Når min pc får fred i 10 min, slår skærmen fra pga strømstyring. Dette følges dog af hidsig aktivitet på min harddisk, der larmer som om den yder maximum.

Når jeg så bevæger musen for at se hvad der sker, falder den straks til ro igen. Jeg kan forstå at den måske skrev lidt info til harddisk inden dvale, men den kan nemt larme i 20 min efter skærmsluk uden problemer.

Jeg bruger pc med XP, har antivirus, firewall og 4 andre scannere der køres månedligt, så synes jeg burde være forholdsvist sikret.

Nogen der har en forklaring på aktiviteten?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2009 - 18:34 #1
Det er sikkert noget indexering der foregår.
Nogen gange er det også antivirus der scanner.

Prøv ast kigge under planlagte opgaver - der burde der stå noget der kan guide dig på vej til hvad der sker.
Avatar billede groovin Nybegynder
22. september 2009 - 19:19 #2
Ja, gætter også selv på en form for indexering, men er i tvivl om hvem/hvad der står for det.

Mine forskellige anti programmer er alle sat til at køre kl 06.30 på deres respektive dage, så har indtil videre "frikendt" dem.

"Planlagte opgaver" er det en liste jeg kan finde på min pc?
22. september 2009 - 22:42 #3
... [kontrolpanel] - [Planlagte Opgaver]

---------------------------------------

Desuden:
Afinstall (hvis den er der?)
* WindowsSearch
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

(Det er en 'smart' søgeting som indexerer din Harddisk i tide og utide for at evt. søgning skal bliver få sekunder hurtigere... Du har sansynligvis fået den 'gratis' via en WindowsUpdate)

---------------------------------------
Avatar billede groovin Nybegynder
23. september 2009 - 00:42 #4
WindowsSearch lød som en god kandidat, men ser ikke ud til at være aktiveret.

Fandt "Planlagte Opgaver" og fik fjernet lidt. Dog uden at støde på en oplagt skurk på listen. ...så har krydsede fingre i de næste par dage. Jeg skal nok vende tilbage med resultatet.

Indtil da, tak for assistancen begge to.
23. september 2009 - 10:25 #5
[Start][Kør] - skriv
services.msc

Find en process som hedder noget i retning af "Indexering" - [Stop] den samt HøjreMusseTast på den - Egenskaber - Vælg [Deaktiveret] ... OK ... OK ...
Avatar billede groovin Nybegynder
23. september 2009 - 19:33 #6
Fandt den. Stod på "Manuelt" men er nu "Deaktiveret".

Tak for info. Godt med endnu en mulighed.
23. september 2009 - 20:09 #7
... så får vi se/høre *S* ...
Avatar billede groovin Nybegynder
29. september 2009 - 21:34 #8
...og jeg tror målet er nået. :D

Siden sidste post, har jeg ikke fanget PCen i en dvale-amok-harddisk situation, så vil kalde problemet løst.

Mange tak for assistance og vejledning!

Jeg giver point hvis i lægger et svar. Gerne til jer begge to.