Avatar billede MortenJA Nybegynder
21. september 2009 - 18:18 Der er 2 kommentarer

VGA kontra HDMI

Hej

Kort og godt: Jeg ønsker at afspille film fra min bærbar på mit tv. Er VGA udgangen samme kvalitet når jeg afspiller en blu-ray film kontra en HDMI udgang? VGA kablet er ca. 1 meter
21. september 2009 - 18:42 #1
Ja, stortset. -Vga er analog og HDMI er digital. Men du kan nok ikke se den store forskel.
Med med HDMI får du også lyd.
Avatar billede danco Nybegynder
21. september 2009 - 18:58 #2
Jeg vil så sige at jeg har personligt forsøgt mig med begge alternativer, og jeg vil sige at HDMI er langt det bedste hvis du afspiller blu-ray. Derimod hvis du kun ønsker alm. DVD kvalitet så er VGA tilfredsstillende.

Som h13 også nævner så giver HDMI dig den lille ekstra fordel at overføre lyden samtidig. Det kan godt være en fordel specielt hvis du har sourround eller lign.

Jeg vil så også sige at med mindre du er virkelig entusiastisk så skulle det være rigeligt med HDMI 1.0 og der er prisen ikke så meget højere end et godt VGA kabel.