Avatar billede mumsasa Nybegynder
21. september 2009 - 12:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA: Hvordan redigere jeg rækker i en Userform?

Hej Allesammen

Lad mig starte med at sige tak for de gange jeg har anvendt jeres bidrag!

Jeg har en Userform hvor man kan registrere en masse informationer ved at indtaste i forskellige Textbox, listbox, calender, mm, og derved efterfølgende trykke på knappen submit. Dette bliver gemt i arket Database og række for række.

Men jeg vil gerne have muligheden for, via en Userform, at søge efter en af rækkerne, vha. ID nummer(Hver række har et unikt navn/nummer),  og "åbne" denne række og redigere i denne rækkes koloner.

Lad os sætte et eksempel op som i kan anvende:

I min userform (Userform1) som jeg kan indtaste data til rækkerne har jeg følgende:
            1 textbox  name: textbox1
            1 combobox name: combobox1
            1 listbox  name: Listbox
            1 calender name: calender
            1 label    name: ID (denne tager indholdet af textbox1 og ligger et nummer til. Den har jeg selv lavet)

Disse kommer, efter tryk på "submit", ned i arket "Database".

Her kommer så opgaven:

Hvordan kan jeg søge efter ID og efterfølgende få vist rækkerne i "Database" i en ny Userform (Userform 2) i textbox'er, som kan redigeres og evt. slettes???

Det vigtiste for denne opgave er at kunne redigere i dataene i en userform. Søgefunktionen er kun et tillæg hvis det kan lade sig gøre.

[B]Jeg ved godt det er en svær opgave men håber på at kunne få hjælp. [/b]

100000000000 tak
Avatar billede mumsasa Nybegynder
21. september 2009 - 12:37 #1
Hvordan ændrer jeg point? Jeg vil gerne give 200point til denne opgave?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. september 2009 - 13:54 #2
Luk dette spørgsmål, accepter selv og opret et nyt med de 200 p.
Avatar billede mumsasa Nybegynder
21. september 2009 - 14:27 #3
Tak
Avatar billede mumsasa Nybegynder
21. september 2009 - 14:29 #4
svar