Avatar billede johncleese Nybegynder
21. september 2009 - 11:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

finde de sikkerhedsgrupper en bruger er medlem af (med brug af ADO)

Hejsa
vi har sikkerhedsgrupper og brugere spredt i forskellige ou'er i et domain og jeg vil gerne have lavet et script der kan slå en enkel bruger op og udlæse de sikkerhedsgrupper brugeren er medlem af. men det skal være et script der kan køres af alle brugere så det må ikke være afhængigt af en ldap sti der kun passer til den enkelte bruger. Er der en der kan hjælpe med af fikse sådan et script??
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 12:07 #1
Hente en given bruger vha. ADO http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=VBScript-to-modify-Active-Directory-user-properties

Finde grupper for en given bruger http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Get-users-groups-using-VBScript

Hvis du kombinerer de to ovenstående scripts, så burde du kunne nå dit mål...
Avatar billede johncleese Nybegynder
21. september 2009 - 12:25 #2
Arrhmen altså du ka bare det der!! :) endnu engang tak for svar og fedt med hurtig respons!
så mangler jeg bare et svar
c",)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 13:17 #3
:-)