Avatar billede silverweb Nybegynder
21. september 2009 - 11:09 Der er 3 kommentarer

Auto udfyld Vertikalt - Fra andet ark

Hej alle sammen

Er kommet i knibe. Er ved at lave et regneark hvor jeg ønsker noget der minder om LOPSLAG men denne løsning virker bare ikke.

Det jeg ønsker er:

I celle A1 indtastes f.eks. 2x2x0,6 i celle E11 til E14 udfyldes automatisk farve koderne problemet opstår når man skifter kabel type til f.eks. 2x4x0,6 da man så fylder fra E11 til E18

Er der en mulighed for at man kan oprette en formel eller en makro som er lige glad med hvor man udfylder i A kolonnen og så fylder den selv ud i de felter der er behov for i E kolonnen
Avatar billede jkrons Professor
21. september 2009 - 17:26 #1
Hvorfor ikke bare bruge LOPSLAG og så sætte det maksimale antal kolonner på. Altså hvis det højeste antal kolonner, du har brug for er E11 til E24, så sæt formler ind i disse. Vil du undgå = eller lignende, når der ingen værdi er, kan du opbygge din LOPSAL noget i denne stil:

=HVIS(ER.TOM(LOPSLAG(C1;mitområde;2;FALSK));"";LOPSLAG(C1;mitområde;2;FALSK))

Hvor mitområde er et navngivent område, der indeholder dine data.
Avatar billede silverweb Nybegynder
26. september 2009 - 14:31 #2
problemet er at jeg ikke umidbart kender det max antal rækker jeg skal bruge... Derfor har jeg brug for en anden løsning end lopslag...

Findes der en anden løsning??
Avatar billede jkrons Professor
27. september 2009 - 12:13 #3
Jeg kender ikke umidelbart en metode, men du kan bruge ovenstående og så sætte den ind hele vejen.