Avatar billede kpdk Nybegynder
20. september 2009 - 17:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP mail

Jeg roder i øjeblikket med at sende e-mails ud fra en collection, et array. Mine observationer har indtil videre fået mig til at tro at så snart at dit array med e-mail adresser overstiger en vis størrelse og man bruger (for) loops, så går det direkte i hegnet.

Volumen som jeg skal sende ligger mellem 30-100 på én gang.

Jeg har ikke arbejdet så meget med behandling af mail i PHP, så jeg har eksperimenteret lidt rundt men det jeg eftersøger er den bedste måde at designe en simpel løsning som sender mail til x adresser. Et loop er ikke umiddelbart en holdbar løsning (læs ovenstående) (hvilket php manualen også giver mig ret i).

CC-løsning er heller ikke noget jeg vil gøre da email adresserne skal holdes skjult fra hinanden, jeg har dog testet det og det virker heller ikke hvis du har for mange e-mail adresser i én komma-separeret streng(x@x.dk, y@y.dk, z@z.dk, etc) som man så fodrer til mail(). Det virker ligeledes kun med et begrænset antal.

PHP manualen siger (http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php): "Note: It is worth noting that the mail() function is not suitable for larger volumes of email in a loop. This function opens and closes an SMTP socket for each email, which is not very efficient.
For the sending of large amounts of email, see the » PEAR::Mail, and » PEAR::Mail_Queue packages."

Men, jeg har ikke PEAR og har ikke mulighed for at få det, da det ikke er min egen server.

Suggestions?

/kp
Avatar billede ebusiness Nybegynder
21. september 2009 - 00:18 #1
Del dit job op, send mailsne lidt af gangen.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 14:58 #2
Måske skulle du teste, hvor godt massebrug af mail-funktionen reelt virker? Det er måske ikke optimalt, men jeg kunne forestille mig, at det i langt de fleste tilfælde vil være tilstrækkeligt effektivt.
Avatar billede kpdk Nybegynder
01. oktober 2009 - 02:42 #3
Det som jeg er kommet frem til er at PHP mail() ikke virker specielt godt. Den dør tilfældigt når der er flere mails der skal sendes ud.

Har fået testet PHP Pear, men det virker lidt som vinden blæser... :)

Jeg må få lavet mig en anden løsning og scrappe mail indtil videre. Jobs er desværre ikke en mulighed.

Tak for input ihvertfald.