Avatar billede mandula Nybegynder
20. september 2009 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter (2 bærbare + 1 stationær) forbundet printer forbundet med netværkskabel til router

Jeg må nu give op, har nu forsøgt at løse problemet selv og har kigget herinde på et tilsvarende problem, men uden held.

Mit setup er at jeg har en printer tilsluttet min router med et netværkskabel. Mine to bærbare kan godt printe trådløst på printeren via routeren, men min stationære som er tilsluttet routeren med et kabel kan ikke printe på printeren. Jeg har installeret alt nødvendigt software, men den stationære kan ikke finde printeren. Er der en indstilling i routeren der skal laves om? Eller måske har I et andet forslag til en løsning på problemet?

Ser frem til at høre fra jer!
Mandula
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. september 2009 - 10:49 #1
Hvilket OS?
Hvilken Printer?
Hvilken Router?

Har du firewall enabled på den computer hvor der er problemer, i så fald prøv at slå den fra.

Kan du pinge din printer?
Avatar billede mandula Nybegynder
20. september 2009 - 13:51 #2
Der er XP på alle 3 maskiner
Printeren er en Brother MFC9440CN
Routeren er en linksys

Hvordan pinger man printeren?
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. september 2009 - 14:10 #3
Åben en dos prompt:

Tryk windows tast + R
skriv cmd og tast Enter

Et sort vindue åbnes. Her indtaster du:

ping <ipadresse på din printer>

f.eks. ping 192.168.5.20

Hvis din printer kan pinges, så vil du få et svar som ud som her:

Pinger 192.168.5.1 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.5.20: byte=32 tid=1ms TTL=254
Svar fra 192.168.5.20: byte=32 tid<1ms TTL=254

Ping-statistikker for 192.168.5.20:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 0ms, Maksimum = 1ms, Gennemsnitlig = 0ms

Hvis du ikke får et svar, så vil det se sådan her ud:

Pinger 192.168.5.1 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.5.20: Modtagervært ikke tilgængelig.

Ping-statistikker for 192.168.5.20:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),

Har din printer en fast IP adresse? eller er den dynamisk.

Hvad med din firewall, har du en? er den slået til?
Avatar billede mandula Nybegynder
20. september 2009 - 19:45 #4
Der kommer et svar når jeg pinger printeren og den har en fast IP.
Jeg har prøvet at slå firewallen fra, men det lader ikke til at have nogen effekt.
Kan det have noget at gøre med routeren?
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. september 2009 - 20:12 #5
Det er ikke din router der er noget galt med, problemet ligger på den computer som ikke kan udskrive.

Men du skriver at du kan pinge den, hvilket betyder at din computer altså har forbindelse.

Hvilken port er printeren bundet til?

* Åben mappen Printere og faxenheder
* Højreklik på et tomt sted i vinduet og vælg Serveregenskaber
* Klik på fanebladet porte

Fortæl hvilke porte som er listet her.

Eksistere din printer som ikon i mappen Printere og faxenheder? I så fald gør følgende:

* Højreklik på den og vælg egenskaber
* Klik på fanebladet porte

Hvilken port er din printer tilknyttet?

Hvilken IP har din printer?
Avatar billede mandula Nybegynder
20. september 2009 - 20:26 #6
Printeren figurere som et ikon. Printeren er forbundet via port IP_9440CN (En "Standard TCp/IP port"og printeren har IP 192.168.001.103
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. september 2009 - 20:35 #7
Denne port IP_9440CN. Peger peger den på printerens IP?
Avatar billede mandula Nybegynder
20. september 2009 - 20:46 #8
Nej, det gør den ikke jeg har lige ændret den til printerens IP, så nu kører det! Tak for hjælpen!!! Send et svar så får du pointene.
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. september 2009 - 20:53 #9
Glad for at høre at det virker nu :)