Avatar billede riddlerse Nybegynder
19. september 2009 - 21:14 Der er 1 kommentar

Stavekontrol med NHunspell fra ASP.NET

Jeg ønsker at implementerer noget serverside stavekontrol på en side. Der findes en udemærket .NET wrapper til hunspell (bruges bla. af openoffice) som fungerer fint når jeg bruger den fra en .NET applikation, men jeg kan ikke få den til at virke under ASP.NET.

Der er tale om en .NET wrapper der kalder en 32bit eller 64bit c++ dll (unmanaged).

Jeg har forsøgt at lægge dll'er samt danske sprog databaser op samme sted som .NET wrapperen og der er hverken fejl i runtime eller når der compiles. Men NHunspell virker bare ikke. Den returnerer falsk uanset hvilket ord man prøve at slå op.

Jeg antager det har noget at gøre med måden IIS og brug af de her "gamle" win32 dll'er.

Et eksempel på hvordan NHunspell kan kaldes fra ASP.NET ville være til stor hjælp.
Avatar billede bvli Praktikant
21. september 2009 - 11:49 #1
Jeg tror ikke det er et problem med IIS og interop. Så ville din applikation være crashed med en InteropException. Men er du sikker på, at Hunspell finder din .dic-fil?