Avatar billede klas Juniormester
12. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mac billede filer på en win 98 pc...

hvordan konventere man en mac billede fil så den kan læses i fx. photoshop?

har alerede et program så cd'en kan læses.. men mangler nu bare at finde ud af ovennævnte :o)
Avatar billede thoeger Nybegynder
12. maj 1999 - 19:49 #1
hvis endelsen er pict, kan man ihvertfald læse det i word så kan du jo bare klippe det der fra!!
Avatar billede octavia Nybegynder
12. maj 1999 - 19:58 #2
Nedenstående er fra Photoshop's hjælpefunktion: Er det nogen hjælp ?
In Adobe Photoshop, you can open and import images in various file formats and have multiple images open at one time. If a file format does not appear in the Open dialog box or in the File > Import submenu, install the format’s plug-in module (see Using plug-in modules). For more information on a specific file format, see About file formats.
To import an image, choose the import module from the File > Import submenu. The options for some import modules are discussed later in this section.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 1999 - 20:36 #3
Hej Klas

Problemet er slet ikke så stort, som I gør det til (tror jeg).
For ikke længe siden fik jeg tilsendt en Adobe PageMaker fil lavet på en Mac. Det eneste jeg gjorde, for at kunne bruge den på min pc´er var følgende:

Omdøb mac filen, og giv den en extension.

Du har eksempelvis et TIF billede fra en Mac som hedder "billede". Omdøb billedet til "billede.tif". Mac bruger ikke extensions på samme måde som pc´eren gør - derfor er løsningen ofte blot at give billedfilerne den extension de har på en pc´er!

Håber du kan finde hoved og hale i mit svar:)

/David
Avatar billede klas Juniormester
12. maj 1999 - 22:58 #4
Jeg fandt selv ud af det... og det er det samme som det Krogstrup siger  :o)

så hvis du lige laver et svar så får du pionts :o))
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. maj 1999 - 17:51 #5
Jamen - så skal jeg da gerne svare :)

/David
Avatar billede klas Juniormester
16. maj 1999 - 23:24 #6
her..  :o)