Avatar billede sondz Nybegynder
18. september 2009 - 21:38 Der er 7 kommentarer

Min PC vil ikke starte

Jeg sidder lige netop nu med det problem, at min PC ikke vil starte og grafikkortet(blæseren) spinder som gal når jeg forsæger at starte PC'en op, men der kommer intet billed på skærmen. Har prøvet følgende: at afmontere grafikkortet(nvidia gf8800), at nulstille bios, og at genstarte utallige gange, dog uden held. Er der nogen, som har et godt foreslag?
Avatar billede MichaelGrove Nybegynder
18. september 2009 - 22:35 #1
Prøv at koble strømforsyningen fra, tag batteriet ud, og hold tænd knappen nede i 30 sekunder.
Avatar billede Locodk Nybegynder
18. september 2009 - 23:26 #2
Jeg ville nok teste grafikkortet i en anden maskine, eller teste med et andet kort i din egen maskine. Så kan du ret hurtigt se om fejlen ligger dér.
Avatar billede sondz Nybegynder
20. september 2009 - 00:51 #3
Det lyder som nogle gode bud. Jeg vil prøve det:)
Avatar billede sondz Nybegynder
24. september 2009 - 01:23 #4
Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste mit grafikkort endnu, men har lige et andet spørgsmål. Hvad nu hvis det er batteriet i bios'en som skal skiftes, er det ikke en mulighed??
Avatar billede sondz Nybegynder
24. september 2009 - 01:24 #5
Det har jeg nu prøvet men det har ikke haft nogen effekt. Men mange tak alligevel!
Avatar billede Locodk Nybegynder
24. september 2009 - 11:41 #6
Jeg har endnu aldrig oplevet at skulle skifte sådan et batteri - men det kan måske godt tænkes.

Er der gang i blæseren på bundkortet?
Du er sikker på at grafikkortet ikke mangler en strøm connector? (de fleste skal have en ekstra udover den socket de sidder i)
Avatar billede sondz Nybegynder
24. september 2009 - 21:27 #7
Ja blæserne kører på bundkortet. Grafikkortet har forbundet med ekstra strøm, så det skulle være på plads. Blæseren på grafikkortet spinder konstant, hvorimod den kun gjorde det ved opstart, så strøm mangler den vist ikke:) Jeg er sgu nok nød til at prøve et andet grafikkort.