Avatar billede tomchri Nybegynder
18. september 2009 - 12:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mailhandler og forms

Hejsa
Jeg har lavet en form og et mailhandler script. Mailscript fungerer, men indvendigt i script har jeg anvendt et javascript, hvor funktionerne "type,antal,beregnet pris" ikke bliver sendt med i mail.
Jeg giver 200 point til den som kan hjælpe
Se script nedenfor
Tom
______________________________

  <form method='post' action='http://ditvindue.dk/cgi-bin/FormMail.pl'>
  <input type='hidden' name='recipient' value='tom@ditvindue.dk'>
  <input type='hidden' name='subject' value='Formmail'>
  <input type='hidden' name='redirect' value='http://ditvindue.dk/tak.htm'>
  <br>
  <blockquote><input type='text' name='Virksomhedsnavn' >&nbsp;&nbsp;Virksomhedsnavn&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type='text' name='Navn' >&nbsp;&nbsp;Navn&nbsp;&nbsp;</blockquote><br>
  <blockquote><input type='text' name='Adresse' >&nbsp;&nbsp;Adresse&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type='number' name='Postnummer' >&nbsp;&nbsp;Postnummer&nbsp;&nbsp;</blockquote><br>
  <blockquote><input type='text' name='By' >&nbsp;&nbsp;By&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type='number' name='Kontakt Telefon' >&nbsp;&nbsp;Telefon nummer&nbsp;&nbsp;</blockquote><br>
  <blockquote><input type='text' name='E-mail' >&nbsp;&nbsp;Mailadresse&nbsp;&nbsp;</blockquote><br>
  <blockquote>
  Besked&nbsp;&nbsp;</blockquote>
  <blockquote>
    <textarea cols='60' rows='5' name='Besked' ></textarea>
  </blockquote>
    <br>
    <blockquote>Vælg type af vindue&nbsp;&nbsp;
    <select size="1">
      <option value="0">Vælg type</option>
      <option value="100">Euro60</option>
      <option value="125">Euro70</option>
      <option value="155">Design Brilliant</option>
    </select>
    </blockquote>
    <br>
        <script type='text/javascript'>function beregning()
  {
  konstant = 2,15; // valuta multiplikand
  var ind = document.getElementById("inddatafelt").value
  document.getElementById("uddatafelt").value =
  konstant * parseInt(ind,10);
  }
  </script><blockquote>Antal</blockquote>
    <blockquote><input type='text' id='inddatafelt'>
    <input type='button' value='Beregn Pris' onclick='beregning()'>
    <input type='text' id='uddatafelt' disabled>
    KR incl moms.
  </blockquote>
  <p>
    <blockquote><input type='submit' name='submit' value='Send Bestilling' ></blockquote>
  </p>
  </form>
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2009 - 00:01 #1
<ole>

Et disabled felt medsendes ikke  ;o)

<form method='post' action='http://ditvindue.dk/cgi-bin/FormMail.pl' onsubmit="this.uddatafelt.disabled=false">

/mvh
</bole>
Avatar billede tomchri Nybegynder
21. september 2009 - 08:57 #2
Hej Ole
Tak for dit svar.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det.
hvis jeg tilføjer
onsubmit="this.uddatafelt.disabled=false">
fungerer scriptet fortsat uændret som før.
dvs - de 3 nederste felter jo ikke kommer med i mail

Kan du uddybe det lidt?

Tom