Avatar billede freya2000 Nybegynder
18. september 2009 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ARGH - jeg bliver hægtet af mit trådløse netværk gang på gang...

Hej
Jeg er ikke det største geni til trådløse netværk, så nu håber jeg I kan hjælpe mig.
Jeg har en god router D-link DIR 655 og en 20 mbit internettilslutning. I min bog burde det betyde at jeg havde en konstant adgang til nettet. Men min arbejds pc hægter mig af nettet med 5-15 minutters intervaller... SUK.
Har I nogle tips til hvad jeg kan gøre for at det ikke sker hele tiden?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. september 2009 - 12:44 #1
Prøv at skifte "Channel" inde i routeren. Kender ikke lige den model, men prøv at led efter Channel og skift til en anden.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
18. september 2009 - 13:45 #2
Hmm - jeg kan finde kanalen under status men ingen steder hvor jeg kan ændre den :-(
Avatar billede tobiasj Nybegynder
18. september 2009 - 16:56 #3
Som michael_stim skriver kan problemet nemt være at der er interferens på signalet fra routeren.

Under routerens web-config gå ind under Setup(i toppen) -> Wireless Settings(i venstre side) -> Manual Wireless Network Setup. Her kan du prøve at sætte Channel til Auto Channel Scan, eller til en anden channel hvis den allerede står på Auto Channel Scan.

Håber det hjælper.