18. september 2009 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slette konto, som ikke dukker op i config?

Hej,

Min søster har en bærbar med Vista Home Basic, som hendes eks dengang havde sat op. Nu vil hun gerne slette hans konto fra bærbaren. Vi har allerede tilføjet en administrator+konto, men hvis vi derfra prøver at fjerne kontoen via configurationsskærm, dukker den slet ikke op blandt de konto der eer. Men der er der på login+skærmet! Hvad gør vi nu?

Jeg har kigget på nettet men mange guides forudsætter, at man har en mere avanceret udgave af Windows Vista end Home Basic...
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2009 - 11:41 #1
regedit
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. september 2009 - 11:45 #2
Nu kan jeg ikke lige huske hvordan det virker i Vista, men i XP:
Tryk på Start (Som så er Windows Orb (Underlig ting at kalde den)
Højreklik på Computer, og vælg Administrer
Udvid (Hvis ikke den er det) Systemværktøjer
Udvid Lokale brugere og grupper
Tryk på Brugere

Er hans konto derinde?
Hvis den er, højreklik på den og vælg Slet

Husk evt at slette hans mappe under C:\Users\
19. september 2009 - 15:49 #3
@tfswebguy: Den mulighed faar jeg ikke i Vista! Hvad nu?

@peet-49: Ok, hvad skal jeg aendre i regedit helt praecist?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:35 #4
Hmm nu er det godt nok lang tid siden men fandt du ud af det?
09. oktober 2009 - 12:41 #5
Nej. Så nu har vi bare renset harddisken og geinstalleret OS. Det var noget værre bøvl! :-(
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:30 #6
Trist det skal være sådan - Men nogengange er Windows jo noget underligt noget