Avatar billede Panum Nybegynder
17. september 2009 - 12:41 Der er 2 kommentarer

htaccess og subdomæner

Hej,

Jeg skal indrømme blankt, at jeg aldrig har arbejdet med .htaccess filer før. Jeg har fået min host til at oprette subdomænet: http://test.minside.dk/

Hvordan specificere jeg i min htaccess fil hvad der skal læses når brugeren går ind på test.minside.dk?

F.eks. når brugeren går ind på test.minside.dk skal indholdet i (server public root) www/test læses? (Der skal ikke redirectes, altså når du går ind på test.minside.dk skal den ikke viderestille til minside.dk/test - den skal dog læse indholdet i minside.dk/test i test.minside.dk)

Håber det er til at forstå, tak for hjælpen.
Avatar billede hmanback Nybegynder
17. september 2009 - 16:13 #1
Det nemmeste er vist at få din "host" til at sætte det op for din server.

Alternativt kan du bruge mod_rewrite, her et link til en tråd, den er ganske vist fra 2003. Men måske det kan hjælpe dig alligevel...

http://www.webmasterworld.com/forum92/138.htm
Avatar billede Panum Nybegynder
17. september 2009 - 18:04 #2
Kan ikke få deres eksempler til at virke, bruger apache 2.2.3

Min host vil ikke gøre det, desværre - hvilket er derfor jeg søger hjælp.