Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2009 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GPO installation af Office 2007

Er der nogen der kan hjælpe med en gpo til installation af Office 2007, jeg har googlet mig til at det skal laves via et startscript i gpo, og det har jeg lavet.
Scriptet kører fint når det startes manuelt direkte fra netværksdrevet, men når jeg laver en gpoupdate kører pc'en ikke installationen via startupscriptet??
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 12:28 #1
Er der tale om en silent install - altså hvor brugeren ikke skal have mulighed for at vælge features, eller skal GUI vises når installationen går igang?
Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2009 - 13:01 #2
Ja der er tale om en silent installation, hvor der via admin er lavet en msp fil.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 13:11 #3
Hvordan ser dit script ud?
Jeg har lige siddet og testet lidt på et script, men hvis det ligner dit er der jo ingen grund til at arbejde videre med det.
Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2009 - 13:24 #4
Mit script er som følger:

        '»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
'FileName            : Afinstaller Office2003.vbs
'Version            : 2.1.0
'Description            : Script for settings that should be applied only once
'Author                : Jens Tønnesen (JT) -
'CreationDate            : 05-09-2009
'Changed            : [DATE\NAME\INITIALS]
'««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««
'----------------------------------------------------------------------------------------
'»»» Object Declarations «««
    On Error Resume Next
    Set WshShell=WScript.CreateObject("WScript.Shell")
    set fso=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    Set WMI = GetObject("WinMgmts:")
'----------------------------------------------------------------------------------------
'»»» Variables «««
    ScriptName =  WScript.ScriptFullName                                 '»»» Gets Full UNC-path of current script
    InstPath = fso.GetParentFolderName(ScriptName)                        '»»» Gets path of parent folder for current script
    TOPeXPressPath = fso.GetParentFolderName(InstPath)                    '»»» Gets path of parent folder for current script
    WinPath = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%WinDir%")                '»»» Gets path to Windows dir
    ProfPath = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%UserProfile%")        '»»» Gets path to UserProfile
    DomainLogonserver = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%Logonserver%")
    AppData = WshShell.RegRead("HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\AppData")
    UserID = WshNetwork.UserName
    PC = WshNetwork.computername                                        '»»» Gets the Current PC CoomputerName
    Dim AdsPath, Userobj, FullNameUser
    AdsPath  = WshNetwORk.UserDomain & "/" & WshNetwORk.UserName
    Set Userobj = GetObject("WinNT://" & AdsPath & ",user")
    FullNameUser = Userobj.FullName
    UserIDTemp = WshNetwork.UserName                                                            '»»» Gets the Current PC CoomputerName
    PCTemp = WshNetwork.computername                                                            '»»» Gets the Current PC CoomputerName
    UserID = UCase(UserIDTemp)
    PC = UCase(PCTemp)
    Version = "2"                                                        '»»» Change this number to +1 to run setting again

'----------------------------------------------------------------------------------------

'»»» RunCommands «««

file = "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\Winword.exe" ' change to match the file w/Path
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fso.FileExists(file) Then
'»»» START Exefiler «««
On Error Resume Next

                RunCommand1    = "\\notes1\stdpc$\Apps\AppsOffice2007\setup.exe /adminfile office.MSP"

                'DO

                    Err = WshShell.Run(RunCommand1,2,TRUE)
                'Loop Until Err = 0

'»»» SLUT Exefiler«««
Else

End If
'----------------------------------------------------------------------------------------
'»»» EndScript «««
    Function ENDJOB
        Wscript.Quit
    End Function

'----------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede jct Nybegynder
23. november 2009 - 10:40 #5
Lukker selv da ingen løsninger er kommet