Avatar billede netkoen Nybegynder
17. september 2009 - 10:43 Der er 7 kommentarer

Touchpad stops responding

Hej Alle

Jeg har en Acer Travelmate, som driller lidt.

Touchpad´en stopper simpelthen med at virker et stykke tid efter jeg har logget ind i Windows XP. Den virker ved login skærm og ca. 2 min inde i opstarten af Windows XP (altså efter login er foretaget). Men så stopper den pludselig, som om et eller andet program overtager styringen..

Ville høre om der er nogen der kender en løsning, eller i hvert fald en mulighed for at se hvad der ligesom overtager. Jeg har forsøgt at afinstallere så mange unødvendige programmer så muligt, for at sikre mig det ikke er dem. Det har dog ikke haft nogen virkning og har ikke rigtig lyst til at afinstallere alle programmer, bare for at finde ud af det måske ikke var fejlen.

Sætter man en USB mus til computeren, fungerer musen fint. Driver til touchpad er opdateret til den nyeste.

Bare gerne med nogle bud, gode som dårlige...

Hilsen Daniel
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2009 - 10:47 #1
Det er nok fordi, den er slået fra i windows, så skal du aktivere den igen.
Avatar billede netkoen Nybegynder
17. september 2009 - 11:26 #2
Men du mener slået som i form af deaktiveret i kontrol panel, så er det desværre ikke problemet.

Men kontrollere gerne igen om der kunne være noget om snakken.
Avatar billede thov Forsker
19. september 2009 - 17:25 #3
Touchpad'en kan aktiveres/deaktiveres fra tastaturet.
Det er <Fn>+<F7> tasterne (på min Travelmate) som benyttes (<F7> er påtrykt en finger som peger på en firkant).
Avatar billede netkoen Nybegynder
21. september 2009 - 10:16 #4
Det har ikke noget med FN+F7 at gøre.. Det var det første jeg testede...

Ingen der kender i måde hvorpå man kan se om en input enhed bliver overtage af noget andet?
Avatar billede thov Forsker
21. september 2009 - 11:10 #5
Geninstaller driveren - det hjalp på min Acer, engang den skabte sig.
Avatar billede netkoen Nybegynder
21. september 2009 - 12:28 #6
Det var da første jeg gjorde..

Installerede den nyeste driver fra Acer´s hjemmeside..

Men heller ikke det virkede...

Det sjove er jo at den faktisk virker, men stopper med at virke et stykke tid efter man er kommet ind i windows.
Avatar billede thov Forsker
21. september 2009 - 23:27 #7
For at afgøre, om fejlen skyldes hardware eller software, så prøv med PuppyLinux boot CD'en http://www.puppylinux.org/downloads/official-releases/puppy-430

Intet installeres på computeren - alt kører fra CD, og fejler touchpad'en stadig, er det en hardwarefejl (garanti ?).

Virker alt fejlfrit, må du overveje en geninstallation af Windows.