Avatar billede theskye Nybegynder
16. september 2009 - 21:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde nogle digitale kanaler

Hej

Jeg har netop modtaget en mail fra YouSee om at jeg fra i går (15 september) skulle kunne modtage min TV pakke i digital format.
Jeg købte for ikke så længe siden mit LG 42LH3000, som efter alt at dømme har indbygget DVB-C tuner, så burde kunne modtage kanalerne.

Når jeg laver en søgning på DTV (Digital TV) så finder den intet. Jeg kan bringe en liste frem med de forskellige VHF kanaler, men ingen af dem har har noget indhold eller signal styrke.

Jeg har fuldpakken og modtager alle kanalerne fint på det analoge signal, har også mit internet via YouSee, ved ikke om de deler kabel, men der er der ihvertfald heller ikke nogen problemer.

Nogen der har nogle idéer til hvad det kan være?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. september 2009 - 22:04 #1
Er du sikker på, at den har DVB-C?
Her http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42lh3000-5103p.html?gclid=COD8yoj29pwCFYw_3god_Dcuag står der at det er DVB-T, men jeg kan jo tage fejl.
Avatar billede theskye Nybegynder
16. september 2009 - 22:07 #2
http://www.justbuyit.dk/shop/lg-42lh3000-lcd-5405p.html
Og andre sider siger den har, og købte den også som at den skulle være med.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. september 2009 - 22:27 #3
Prøv at kigge i din manual.
Der er en her, som skulle høre til dit tv.
Den er på engelsk, og på side 55 står der noget om det.
Prøv at kigge her

http://www.lge.com/uk/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=42LH3000.AEK&initialTab=warranty#
Avatar billede justrace Novice
16. september 2009 - 22:38 #4
Har du husket at indstille dit TV til det område osv som du kan finde info om på ders hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 08:04 #5
tryk på source

den står ikke rigtig.

m.v.h
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 10:23 #6
#nobert_
Ja har set den manual, og har også siddet og rodet i de menuer og som sagt så er der ikke nogen signalstyrke på nogle af UHF kanalerne.

#justrace
Jeg har læst rundt omkring at mit område nummer for københavn er 00150, men har ikke nogen steder at indtaste det, ved mindre jeg sætter "country" til finland eller sweden, så kan jeg sætte på frekvens, symbol rate, modulation og indtaste et område nummer, men det giver heller ikke nogen forskel.

#treatmenice
Tryk på hvilken source?
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 10:43 #7
Har fundet frem til at lave en blank "country" setting og sætte min frekvens til 143 MHz, min symbol rate til 6875 og modulation til 64 QAM. Det giver i alt 8 digitale kanaler, men burde der ikke være en del flere?
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 10:45 #8
Hmm, nu har den færdiggjort søgningen og det er slet ikke danke kanaler ;S
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 11:09 #9
Nå, ringede til YouSee, de havde ikke nogle svar jeg kunne bruge.
Så ringede jeg til LG, og fik at vide jeg skulle sætte mit "country" til sweden. Denne søgning tager meget lang tid, og sidst jeg prøvede den lod jeg den kun kører til ca 20-30% uden at den havde fundet noget, men efter signet skulle den finde dem her.
Så nu krydser jeg fingre :D
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 11:59 #10
Så er der kanaler for alle pengene. Endelig :D
Avatar billede justrace Novice
17. september 2009 - 12:02 #11
Tillykke! Godt du fik det til at virke. :)
Avatar billede theskye Nybegynder
17. september 2009 - 12:08 #12
smid lige et svar så kan jeg få lukket den her. Det var faktisk områdenummeret der var en af de afgørende faktorer, jeg havde læst mig frem til at Tåstrup er 150, men det viste sig at være 101. Så du ramte noget af det rigtige ;)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. september 2009 - 12:20 #13
Held og lykke med dine nye kanaler :-)
Avatar billede justrace Novice
17. september 2009 - 12:23 #14
Mig du mener?