Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 19:57 Der er 42 kommentarer

Outlook 2003 er pludselig blevet langsom

Mit e-mail program er pludselig begyndt at gå trægt.

Det tager alt for lang tid at åbnet. Og når jeg klikker på en aftale i Kalender, skal den også først tænke over dét.

"Spændende" om dette er noget nogen kan hjælpe med, eller om jeg ender med at må tilføje det til den til stadighed voksende liste over skavanker på min ellers meget nye (og helt sikkert sidste!) computer.

På forhånd tak.
16. september 2009 - 20:15 #1
... Prøv en [REPAIR] på OfficePakken. Findes et sted i Outlook's hjælp menu ...

"Find Og Ret Fejl" (eller sådan noget? (Jeg bruger Outlook 2007 her...)
Avatar billede kim Nybegynder
16. september 2009 - 20:33 #2
Har du google desktop eller mcafee antivirus på makinen
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 20:54 #3
Den hedder det samme i 2003. Og netop det forsøgte jeg straks efter problemet opstod. Men det har ikke hjulpet.

Jeg har hverken Gogle Desktop eller McAfee.
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 20:55 #4
Ang. repair: Hvis jeg da har gjort det rigtigt. Men jeg skal/kan vel ikke foretage mig andet end at klikke på "Start"?
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 21:16 #5
Ser ud til der også er problemer med internettet. :( Har periodevis problemer med at opdatere sider. Eller sågar komme ind på dem.
Ved ikke om det to ting har noget som helst med hinanden at gøre. Selv når nettet køre, fungere Outlook ikke bedre.

Har tjekket hastigheden - og den er _ikke_ nedsat.

Der er ifølge telenors hjemmeside ingen aktuelle driftsforstyrrelser.
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 21:16 #6
Dette er vist begyndelsen til et nyt mareridt.
16. september 2009 - 21:22 #7
... der er vist noget med "komprimér" Outlook 'databasen' et eller andet sted ?
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 21:33 #8
Det kan jeg ikke finde noget om i Hjælp.

Tænker du ikke på Express. Den spørger med tids mellemrum om man vil komprimere ...
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 21:57 #9
Kan _bl.a._ ikke komme ind på denne side: http://www.guitaren.dk/
16. september 2009 - 22:07 #10
(Det ka' jeg heller ikke -> http://www.guitaren.dk/ )
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. september 2009 - 22:09 #11
Prøv at køre en "Scanpst.exe". Hvor stor er din pst-fil?
/ptj_11
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:10 #12
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:11 #13
Kun 5.225 KB
Avatar billede kim Nybegynder
16. september 2009 - 22:15 #14
prøv at starte outlook med outlook.exe /safe
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:18 #15
Hvor finder jeg den?
Og hvad gør jeg efter jeg har gjort det?
Avatar billede kim Nybegynder
16. september 2009 - 22:20 #16
fra kør skriver du outlook.exe /safe
hvis outlook starter hurtig har du et plugin problem
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:26 #17
Ja, programmet åbner med det samme når jeg klikker 'Ok'.
Avatar billede kim Nybegynder
16. september 2009 - 22:29 #18
du et plugin problem
Avatar billede kim Nybegynder
16. september 2009 - 22:30 #19
har du itunes
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:35 #20
Nej, kun QuickTime (af de to).
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 22:40 #21
Det eneste jeg kan _huske_ der er installeret i perioden hvor jeg har fået problemet, er da jeg besøgte en side og fik at vide at siden ville installere et tilføjelsesprogram (fra Microsoft). Jeg husker intet om hvad det var.

Ved ikke om det på nogen måde er interessant?
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. september 2009 - 22:54 #22
Jeg kan heller ikke åbne nogen af de nævnte sider.
/ptj_11
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 23:06 #23
Ok, er åbenbart god til at finde sider som er nede.

Tror ikke det jeg skrev tidligere om internettet og så problemet med Outlook har noget emd hinanden at gøre. Tyder her senere heller ikke på det.
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 23:08 #24
Ved ikke om tilføjelsesprogrammer kan give problemer. Eller om det er det samme som plugins?
Men jeg uden held prøvet at deaktiveret alle dem jeg kan se er installeret i september.
17. september 2009 - 06:32 #25
Ta' din OUTLOOK.PST fil og flyt/opdøb den så Outlook programmet ikke kan 'se' den ( OUTLOOK.PST.BAK ). Derefter start outlook programmet; den vil selvfølgelig brokke sig over manglende *.pst fil. Opret dermed en ny og leg lidt med den...
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 16:37 #26
Det kommer jeg ikke rigtig nogen vegne med.

Programmet er hele vejen igennem for længe om at åbne, men der hvor det hænger længst, er lige når det er åbnet. Så står timeglasset og glor et stykke tid. Og det der tager tid er at få vist den læseruden (med den meddelelse der nu tilfældigvis er synlig der. Er ligegyldigt hvilken medelelse det er).

Ud over at selve programmet er længe om at åbne, tager det også tid at åbne en aftale i Kalender, at åbne en meddelelse (med dobbeltklik), ja sågar at åbne en sølle Note.
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 16:40 #27
Der er ikke problemer med at åbne andre programmer. Eksempelvis går både 'Explorer' og 'Word' som smurt.
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 16:41 #28
Det jeg skrev i går med internettet, viste sig i sidste ende ikke at være min computer.
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 18:33 #29
I nogle situationer - f.eks. når jeg lukker en åbnet meddelelse - er dele af grafikken forsinket. Altså meddelelse forsvinder i "to dele".

I tilfælde af det kan bruges til noget ...

Jeg kørte i går en "Diagnostic". Det er noget der er på Dell computere, som tjekker al hardware. Der blev ikke fundet nogen fejl. Så det kan ikke have noget med grafik-kort at gøre.
17. september 2009 - 19:37 #30
Afinstall HELE Office2003 pakken - Genstart - Opryd med CCleaner - Genstart - Install Office2003 (Tips: Tilpas, hvor DU punkt for punkt vælger hvad du vil have med ...) ...
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:54 #31
Ok, det prøver jeg så.
Jeg har 'jw 16 Powertools 2009' (den der erstattede RegSupreme Pro). Går ud fra jeg kan bruge den i stedet. Går vel ud på et.
17. september 2009 - 20:21 #32
Jeps ...
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 23:00 #33
Jeg når det desværre ikke i aften. Men kaster mig over det i morgen!
Avatar billede trench Nybegynder
18. september 2009 - 16:24 #34
Tro det eller ej. det har ikke ændret noget. Er igen fuldstændig det samme! :(
Hvilket mareridt ...!!!

Jeg tror det har et elelr andet med grafik at gøre. Ændrede indstillinger - eller hvad ved jeg.
Avatar billede trench Nybegynder
18. september 2009 - 16:30 #35
Det er nok mest "eller hvad ved jeg". :|
18. september 2009 - 16:47 #36
"fisk" ...
Avatar billede trench Nybegynder
18. september 2009 - 17:20 #37
Udmærket. Hvis det ikke kan være anderledes. Et problem fra eller til. Starten på enden.

Glæder mig faktisk til igen at skulle købe kuverter og frimærker!

Jeg slipper fra spild af dyrbar tid, frustrationer, dårligt humør og spare en masse penge (licenser, internet, hardware etc.).

Kort og godt: Jeg skruer tiden tilbage til før min første pc (for kun 4½ år siden). Det vil tage mig max en uge at vænne mig til et liv uden lortet!
Avatar billede trench Nybegynder
18. september 2009 - 17:31 #38
Og det betyder alt sammen, oversat, at jeg er træt af computerproblemer. Hvis nogen skulle være i tvivl.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. september 2009 - 18:43 #39
Trench>>
Prøv at omdøbe din brugerprofilmappe.

Det gør du sådan her:

1. Opret en ny bruger med administratorrettigheder
2. Log af og på igen, men denne gang på din nye brugerprofil.
3. Find din brugerprofilmappe under "Documents and settings", og omdøb den (Bruger > Bruger_Old)
4. Log af din nye brugerprofil, og log på iegn, men denne gang på din oprindelige profil.
Dette tvinger Windows til at oprette en ny brugerprofilmappe til din profil.
5. Installer din officepakke igen, og sæt din postforbindelse op.

Hvis dit problem er forsvundet, så prøv at importere fra din oprindelige pst-fil.

Hvis det ikke hjælper, så har jeg ikke lige noget andet bud.
/ptj_11
Avatar billede trench Nybegynder
22. september 2009 - 00:37 #40
Hvis du mener en ny bruger i Windows, ved jeg ikke rigtig ...
Kan huske engang jeg oprettede en ekstra konto - og siden fik problemer med både at finde ud af hvad der hørte til hvilken konto, og med at slette den igen uden at slette for meget.
Avatar billede trench Nybegynder
22. september 2009 - 00:38 #41
Forstår godt det du skriver, men syntes det lyder som noget der nemt kan ende i kaos (i hvert fald for mig).
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. september 2009 - 23:40 #42
Det behøver ikke at give kaos.
Hvis det ikke virker, kan du så let som ingenting vende tilbage til din tidligere profil, hvis det virker, så er det jo bare, at hente dine mails og andet fra den gamle profil over i den nye, og dernæst slette alt fra den gamle.
Jeg skal gerne guide dig igennem, hvis du ønsker det.
/ptj_11