Avatar billede asse12 Nybegynder
15. september 2009 - 21:58 Der er 4 kommentarer

Print som PDF

Jeg skal generert pdf filer fra et regne ark.
Min tanke er at starter en makro med Ctrl+P. den vil efter følgende printe en pdf. Som den placere i samme mappe som regnearket. Og navn giver PDF'en som der står i eks. Celle X14.
Jeg kan godt "optage" en makro der laver en PDF men det bliver straks mere vanskeligt, når jeg skal have styr på placering og navn.

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 10:49 #1
Hvis du ikke har krav til at valg af placering skal kunne sættes for alle dokumenter, kan du måske bruge PrimoPDF http://www.primopdf.com/

Her kan du vælge at printe til et .pdf document og herefter vælge hvor du vil have dokumentet placeret.
Avatar billede asse12 Nybegynder
16. september 2009 - 17:35 #2
Hej Thormaso
det er ikke pdf der er problemet, men det med at navn give og placere den rigtigt der er opgaven jeg har adobe installeret så jeg kan alle rede lave en pdf
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 18:10 #3
Ja, tænkte nok at det var mere omfangsrigt end som så.
For vil du bare kunne generere et .pdf-dokument så er PrimoPDF sådan set godt nok. Her kan du også sagtens vælge navn og placering, men jeg fornemmer at du vil have lavet det lidt mere dynamisk og så er jeg ikke sikker på at PrimoPDF er godt nok.
Avatar billede lerskov Praktikant
17. september 2009 - 19:16 #4
Hvordan ser de kode ud..

Der findes nogle forskellige måder at printe på alt efter hvilken PDF printer man har.