Avatar billede torbens_dk Nybegynder
15. september 2009 - 20:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til Adressewebservices fra PHP

Istedet for at bruge GoogleGeoCode interface som ikke har alle de nyeste adresser. Skulle statens AWS system kunne udlevere de oplysninger, men jeg har problemer med at få PHP til at æde WSDL.

AWS (http://www.ebst.dk/aws)

Jeg har prøvet med php 5.3 indbyggede soap klient. Men den formatere ikke requesten så aws forstår det.

NuSoap Toolkit kommer med en fejl, hvor den brokker sig over en struct som skulle være en array. Kan ikke finde noget på Google.

NuSoap fra NuSphere hjemmeside klare sig lidt bedre, men kommer med en "Server did not recognize the value of HTTP Header SOAPAction"

Det regner jeg helt klart med er mig som ikke forstår formatet.

[code]
require_once("nusoap.php");
$wsdlURL = "http://aws.hvm.dk/FindAddressService/FindAddressService.asmx?wsdl";
$soap = new soapclientnusoap($wsdlURL);

$parameters["FindAddressAccessRequest"]["RequestOptionCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["AddressAccessSearch"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["RegionSearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["MunicipalitySearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["PostalDistrictSearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["DistrictSubDivisionSearchCollection"] = "1";
$result = $soap->call("FindAddressAccess", $parameters);
[/code]

Koden er genereret med NuSphere PhpED som har indbygget NuSoap support. Nogen ide"er?
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
15. september 2009 - 21:00 #1
Super konvertering, prøver lige uden code tag.

require_once("nusoap.php");
$wsdlURL = "http://aws.hvm.dk/FindAddressService/FindAddressService.asmx?wsdl";
$soap = new soapclientnusoap($wsdlURL);

$parameters["FindAddressAccessRequest"]["RequestOptionCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["AddressAccessSearch"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["RegionSearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["MunicipalitySearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["PostalDistrictSearchCollection"] = "1";
$parameters["FindAddressAccessRequest"]["DistrictSubDivisionSearchCollection"] = "1";
$result = $soap->call("FindAddressAccess", $parameters);
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
19. august 2010 - 08:57 #2
Måtte undlade at bruge AWS, købte GIS oplysninger istedet for 5k ved LIFA.