Avatar billede c3-rp Nybegynder
15. september 2009 - 09:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Password textbox bliver nulstillet når jeg klikker andetsteds

Jeg har en brugerprofil side, hvor der kan indtastes brugernavn, pass samt gentag-pass (for verifikation af korrekt indtastet kode). Det er realiseret på følgende måde:

<asp:TextBox runat="server" ID="TxtUserName"></asp:TextBox>
<asp:TextBox runat="server" ID="TxtPassword" TextMode="Password"></asp:TextBox>
<asp:TextBox runat="server" ID="TxtRepeatPassword" TextMode="Password" ></asp:TextBox>

Når man sætter TxtPassword.Text på en TextBox (som har TextMode="Password"), bliver textboxen tom da .NET ikke vil sende koden ud til klienten. Jeg omgår dette ved at sætte attributes("value") = "*******" for at indikere til brugeren at en kode er sat (http://ryanfarley.com/blog/archive/2004/12/18/1300.aspx).

Her kommer kickeren så. Når jeg indtaster en ny kode, samt gentager den i boksen under og så klikker markøren i brugernavn feltet (for at ændre brugernavn f.eks.) og så klikker andetsteds på siden, så bliver mit første password felt nulstillet. Jeg har forsøgt at fjerne UserName TextBoxen og i stedet indsætte en alm HTML input box - men det samme sker. Jeg bemærkede en kommentar nederst i blog-linket hvor en anden bruger for nylig oplevede det samme - måske en 3.5 bug?

Jeg har undersøgt koden og fjernet/tilføjet alt hvad der har reference og relevans til de bokse, uden nogen ændring. Slettet alt cache, inkl. .NET cachen. Gennemsøgt koden med udviklerværktøjer i både FF og IE.

Jeg kan slet ikke se hvor denne opførsel kommer fra.
Avatar billede paro Nybegynder
15. september 2009 - 14:09 #1
Det kan godt være det er en nem måde at slippe uden om det. Men du kan evt. prøve at bruge et normalt HTML element i stedet.

<input type="password"> </>
Avatar billede c3-rp Nybegynder
15. september 2009 - 15:18 #2
Det resulterede i det samme. Det må være en browser-specifik handling på password bokse (hvis man refresher siden, så sletter den også evt. indtastet data hvorimod et brugernavn vil blive stående).

Hvis jeg indsatte:
<input type="text" style="display:none" />
foran password boksene, så undgår jeg at de bliver slettet, ved at sætte markøren i brugernavn tekstboksen. Jeg er stadig lidt på bar bund men det virker da nu.

Tak for hjælpen ellers paro!
Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. august 2010 - 11:41 #3
Luk