Avatar billede fldksvj Nybegynder
14. september 2009 - 23:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Advanced Mode -/ tekst seperator

Hvordan kommer jeg i access 2007 over i advanced mode hvor jeg kan stille om på tekst-separatorer
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2009 - 09:41 #1
Never knew that Access had an andvanced mode. Can you explain more please?
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. september 2009 - 16:17 #2
hej Terry... Jeg læste på et andet spørgsmål fra den 29/10-2004 om en anden person der dengang har haft nogenlunde det problem som jeg nu har - dog med den forskel at jeg vil eksportere og ikke importere. I dette indlæg skriver Arne_V om advanved mode.... men mit problem er den at jeg har opgraderet fra Office 97 til 2007 og efter at have opgraderet kan jeg ikke eksportere en tabel over i en txt-fil som semicolonsepapreret. Noget som har fungeret uden problemer indtil nu. Jeg får en error 3441 besked som siger at Tekstfilspecifikationens feltseperator er magen til decimalseperatoren eller tekstafgrænseren.
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2009 - 18:43 #3
OK now I understand what you mean. (Advanced Export).

Right click on the table and you should see "Export", choose this.

Then choose text file from the list. Then choose the file name and press OK.

The export text wizard will now pop up and you can see the "Advanced" button.

Press this and youhave more control over what you want to do.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. september 2009 - 20:40 #4
ja - det virker, men jeg har brug for at styre eksporten via denne linie..      DoCmd.TransferText acExportDelim, , "Export-PRODUCTS", "D:\Mappe\Export-PRODUCTS.csv"
og det er her jeg får nævnte error. Filen der bliver dannet SKAL være semikolonsepareret da filen skal importeres til en hjemmeside.
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2009 - 20:50 #5
You should be able to save the Export specification while you go throug hthe wizard. You can see a button "Specs"!
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. september 2009 - 21:15 #6
Jeg er ikke helt med..
Eksporten skal styres fra en knap og der skal eksporteres via kode. I Access 97 er brugt kodestrengen DoCmd.TransferText acExportDelim, , "Export-PRODUCTS", "D:\Mappe\Export-PRODUCTS.csv" hvilket jo har virket indtil nu. Filen skal gemmes som en semikolon csv-fil. Jeg har en fornemmelse af at det drejer sig om et opsætningsproblem i access 2007 som jeg ikke kan finde frem til. Når jeg gemmer ved at højreklikke på filen kan jeg i den wizard der fremkommer ikke finde at jeg kan gemme som semikolon separeret csv fil.
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2009 - 21:35 #7
DoCmd.TransferText acExportDelim, , "Export-PRODUCTS", "D:\Mappe\Export-PRODUCTS.csv"

"Export-PRODUCTS" is the name of the export specification which was used in the Access 97 dB.

Do you have the original database? If so you might be able to import the Export specification from it.

If you dont then you need to use the export wizard to export your data. This is only necessary the first time only.

You must also save the export specification with the name "Export-PRODUCTS" so that you can use the button as you did in Access 97.

Does that help?

http://office.microsoft.com/en-us/access/HA012258131033.aspx#1
Avatar billede fldksvj Nybegynder
17. september 2009 - 20:59 #8
"Export-PRODUCTS" er tabelnavnet som jeg eksporterer over til en csv fil.
Jeg har gennemført eksporten nogle gange med export wizarden og kan her få eksporten til at fungere - dog skal jeg ændre efternavnet txt til csv hver gang, også dette selv om jeg gemmer wizarden.
Men det må kunne lade sig gøre at programere sig frem til den rigtige løsning således at transporten kan udføres via en knap hvilket jo fungerede i Access 97 - det er den løsning jeg vil frem til.
Jeg mener at Access prøver at fortælle at det er seperatoren der er forkert, men DoCmd.TransferText acExportDelim giver ikke mulighed for at vælge seperatorer -ikke mig bekendt - jeg har derfor fået den tanke om det måske er mulig at ændre seperatoreren i registreringseditoren (regedit). ??
Er der nogen der er stærke i registringseditoren og som kan sige for eller imod min tanke..
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2009 - 21:58 #9
If you can send me your dB i'll try an make the export spec for you when I get time tomorrow.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2009 - 12:22 #10
Did you get my mail?
Avatar billede fldksvj Nybegynder
23. september 2009 - 19:40 #11
Nej - jeg har ikke modtaget mail..
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2009 - 20:31 #12
I'll send it again now (20:32)
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2009 - 20:34 #13
I also sent a mail without attachments to see if it helps.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
24. september 2009 - 21:23 #14
Jeg får kun mailen uden attachment..
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 09:20 #15
I have sent a new ZIPped file
Avatar billede fldksvj Nybegynder
28. september 2009 - 20:03 #16
Jeg har nu modtaget din fil og..
Ja.. det virker  :o)
.. og jeg har forstået ideen med at eksportere og samtidig gemme en specifikation som man kan hente over via kode..
Avatar billede fldksvj Nybegynder
28. september 2009 - 20:04 #17
ups.. det var forkert.. det er Terry der skal afgive et svar som jeg accepterer
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 20:06 #18
I've placed an answer Skrevet tir. d. 15. september 2009 kl. 18:43:37
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 20:19 #19
mange tak