Avatar billede sas_mart Nybegynder
14. september 2009 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dele tabel op i en række mindre tabeller med individuelle kriterier

Som ganske newbi i Access har jeg et lille spørgsmål til deling af en tabel.

Jeg har en tabel der indeholder en række data. Jeg vil gerne have denne splittet op i en række mindre tabeller (en for hver afdeling i tabellen) således at man kan "fange" data fra disse tabeller og ikke den samlet (sikkerhed, hver afdeling må kun se sit data) - data bruges til tabeller i Excel gennem Pivottabeller.

Mit spørgsmål er derfor, om man let kan lave et split af denne tabel. Og om man kan gøre det så dynamisk at man ikke skal køre 26 Queries hver gang man opdatere datasættet.
Avatar billede mugs Novice
14. september 2009 - 15:10 #1
"(en for hver afdeling i tabellen)"

En sådan opdeling vil jeg ikke tilråde. Du må jo have en antal afdelinger med ens data, og sådanne data hører til i sammme tabel.

I stedet for, vil jeg da anbefale at du laver forespørgsler med kriterier of uftrækker afdeliongens navn eller nr.

Du behøver kun een forespørgsel. Under f.eks. afdelingens navn, kan du indtaste flg. på kriterielinien:

[Indtast afdeling]

du vil så blive prompter for en indtastning.
Avatar billede sas_mart Nybegynder
14. september 2009 - 16:07 #2
Hej Mugs,

Sagen er at Access kun fungere som datawarehouse så al data bruges i Excel.

Det jeg gerne ville have var at man kunne sætte et antal Excel mapper op, med adgang til Access data gennem en pivot - det ville betyde at når det samlet data kom ind i Access hver måned, så kunne man opdatere, og alle afdelinger ville så have det nye data liggende i deres tabel...
Avatar billede jensen363 Forsker
14. september 2009 - 16:27 #3
Du kan vælge at benytte MS-query via ODBC i Excel og filtrere på afdelingsnummer/navn direkte i Excel
Avatar billede sas_mart Nybegynder
14. september 2009 - 17:09 #4
Jensen, det er sgu løsningen.... den havde jeg ikke lige tænkt på... smider du et svar så er der points på vej :)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. september 2009 - 17:11 #5
Jamen held og lykke med dit videre arbejde :-)