Avatar billede humlebi Nybegynder
14. september 2009 - 00:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp - bærbar vil ikke starte

Hej alle
min søn har en Acer ferrari 5000, der ikke vil starte - der sker bare ingenting, når man trykker på startknappen, og det hjælper ikke noget at tage batteriet ud. desværre er den lige 2 1/2 år gammel, så der er ingen garanti på længere.

Jeg havde den alligevel med til forhandleren, og her startede den op uden problemer, men da jeg kom hjem, var det galt igen. Derfor tror jeg, det kunne være en løs forbindelse, men jeg kan ikke få bagsiden af den bærbare skruet af, så vi kan kigge på det. Selvom jeg fjerner alle skruer.....

Er der nogen, der ved, hvordan man gør det - eller har andre gode forslag til, hvordan vi får løst problemet? Hvis den skal repareres hos Acer, skal de have ca. 400 kr. bare for at kigge på den, og komme med et bud på, hvad det vil koste. Det ville være mange penge at spilde, hvis det nu f.eks. er bundkortet, der er røget, så det slet ikke kan betale sig at reparere den.

Hilsen Susanne
Avatar billede justrace Novice
14. september 2009 - 09:09 #1
Det kunne godt tyde på at det er stikket/ledningen fra strømadapteren den er gal med.

Lyser den når strømstikket sættes i ?
Avatar billede humlebi Nybegynder
14. september 2009 - 14:11 #2
Hej
Der er lys i adapteren, men knappen på den bærbare, der normalt angiver, at der er strøm sat til, lyser ikke.
Avatar billede justrace Novice
14. september 2009 - 14:35 #3
Kan du prøve at vrikke lidt med ledningen, helst langsomt, da det lige tager et øjeblik før den lyser, og se om det er ledningen eller stikket ind i pc'en det er galt med?
Avatar billede humlebi Nybegynder
14. september 2009 - 16:18 #4
Hej
Nu har jeg prøvet det - men kan stadig ikke få lys på - eller nogen anden reaktion.
Avatar billede humlebi Nybegynder
18. juni 2010 - 10:42 #5
Lukker nu - fik aldrig den bærbare i gang igen, så dens levetid var nok ovre :-(