Avatar billede warberg22 Nybegynder
13. september 2009 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optisk mus defekt?

Har lige købt en optisk mus, Lumatron, 70 kr. Virkede fint på min musemåtte de første par timer, men så holdt markøren op at bevæge sig. Et stykke hvidt papir gik lidt bedre, men så holdt det osse op. Har prøvet forskellige underlag, og nu er det eneste musen virker på: min skærm!
Optiske mus plejer ikke at kræve noget specielt underlag, vel? Jeg kan godt returnere musen som defekt, ikke?
Jeg kan se der findes mus til 5-600 kr. For 10 år siden ville jeg sige, at det kunne betale sig at købe kvalitet, men gælder det stadig?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2009 - 23:30 #1
Prøv lige at tage en vatpind og dreje den rundt i linsen under musen
Avatar billede warberg22 Nybegynder
13. september 2009 - 23:59 #2
Tak, men ingen succes...
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2009 - 00:10 #3
At returnere
Avatar billede justrace Novice
14. september 2009 - 08:36 #4
Der er tit en sammenhæng mellem at tro man har skudt papagøjen, eller nærighed. :)

Pris og ydelse hænger normalt sammen, og Lumatron vil jeg ikke have tiltro til at de kan lave en ordentlig mus. Den skal returneres.

Stik hånden lidt dybere, og køb en Logitech. Men husk at deres billigste heller ikke er blandt de bedste, men dog lysår bedre end Lumatron.
Avatar billede Ramkvist Nybegynder
14. september 2009 - 12:42 #5
Det er ikke nødvendigt at købe en mus til 5-600 kr, der findes mange billigere alternativer, som fungerer både stabilt og effektivt. Desværre er det sådan, at der er

En god og meget populær optisk mus er f.eks. Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Den er brugt af mange professionelle gamere verden over, hvilket beviser stabiliteten, og kan købes for 234 kr inkl. fragt på edbpriser.

Gå efter de kendte og stabile mærker som Logitech og Microsoft og så går du sjældent galt i byen. Men du behøver ikke købe state-of-the-art produktet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2009 - 21:26 #6
Min erfaring med Lumatron: http://www.eksperten.dk/spm/850422#reply_7252723

Ja, det kan bestemt købes for billigt!
Avatar billede warberg22 Nybegynder
16. september 2009 - 15:03 #7
Tak for svar og kommentarer