Avatar billede Vanlose Nybegynder
12. september 2009 - 11:01 Der er 8 kommentarer

Netbank

Ved opstart af netbank får jeg en fejl, som har følgende overskrift:
"16 bit MS-DOS Subsystem"
Derefter kommer:
"Error while setting up environment for the application. Choose "Close" to terminate the application"

Når jeg så klikker på "Close" går der ca. 30 sekunder og så starter min netbank op. Jeg kunne så egentlig være ligeglad - men min nysgerrighed ønsker en forklaring.

Min bank kendte ikke til problemet.
Jeg kan da ikke forestille mig at netbanken er et 16-bit system?
Min Windows 7 installation er 32 bit og er den såkaldte enterprise verion.
Er der nogen, som kender til dette problem?
Avatar billede nissen2630 Novice
12. september 2009 - 11:54 #1
En godt start var at fortælle hvilken netbank det drejer sig om :-)

Jeg havde et lignende problem med Dansk Netbank. Downloadede nogle nye e-safe filer fra DB og fik en en pin kode.

Nu spiller det bare :-)
Avatar billede Locodk Nybegynder
12. september 2009 - 20:07 #2
Kunne ikke forestille mig at netbank anvender andre applikationer end java, så prøv og opdatér det og se om beskeden stadig kommer frem
Avatar billede Vanlose Nybegynder
13. september 2009 - 13:34 #3
Min netbank er hos Alm Brand Bank. Men deres support funktion var endnu ikke nået til Win 7 - så de kunne ikke hjælpe.
Avatar billede Vanlose Nybegynder
13. september 2009 - 13:42 #4
Java er installeret i seneste version og køre OK i forbindelse med andre applikationer.
Avatar billede lrh Nybegynder
05. oktober 2009 - 10:01 #5
Jeg har samme problem når jeg skal pege på mit certifikat med Windows 7 Enterprise både i 32 og 64 bit.
Men modsat dig kommer jeg aldrig ind i min netbank, den ender bare på "Vælg certifikat" siden igen
Avatar billede Vanlose Nybegynder
05. oktober 2009 - 19:50 #6
I første omgang troede jeg også, at jeg ikke kom ind - men det viste sig efter lidt tid, at netbank blev åbnet i et nyt vindue. Forsinkelsen var bare så stor i første omgang, at jeg også troede at jeg ikke kom på.
??
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:23 #7
I Enterprise versionen har man mulighed for at køre en
virtuel udgave af WinXP i sit eget "vindue" (licensen er betalt)

Det skal bare sættes op ( google it )

Og så er det bare at gå banken fra "XP-Mode"

Jeg kører selv en virtuel XP på min Win7
og bruger den til alt der ikke er kompatibelt
med Win 7 men samtidig virkede under WinXP

GL
Avatar billede Vanlose Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:15 #8
Intersant GL. Det vil jeg prøve i efterårsferien.