Avatar billede feldthaus Nybegynder
11. september 2009 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvåg sikkerhedsopdateringer

Jeg administrerer ca. 20 maskiner i et lille firma, og ønsker naturligvis at disse maskiner er så opdaterede som muligt.

Jeg synes dog det er ret besværligt manuelt at holde øje med hvornår der er kommet opdateringer til fx Java, Adobe Reader, Adobe Flash, Firefox osv.

Findes der en service/mailingliste eller lign, hvor man kan få besked når der kommet opdateringer til disse meget almindelige programmer?
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. september 2009 - 09:11 #1
www.securitytracker.com
www.securityfocus.com

er to fine sider, som også tilbyder at sende mails ud.
Avatar billede feldthaus Nybegynder
11. september 2009 - 09:52 #2
De ser fornuftige ud, men så vidt jeg kan se, så fokuserer de mere på hvornår der er kommet fejl i programmerne fremfor hvornår der er kommet opdateringer.

Hvis der fx er kommet en ny sikkerhedsfejl i Flash, så kan jeg alligevel ikke gøre noget ved det før der kommer en opdatering (med mindre det er en meget alvorlig fejl, der fx kræver at man fjerner flash midlertidigt).

Det bedste ville være en liste, kun med programopdateringer.

Men prøver lige at tilmelde mig Security Trackers mailingliste.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2009 - 10:02 #3
Jeg bruger Personal Software Inspector på min hjemmePC:

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

De har også en firmaløsning som kan checke dine maskiner:

http://secunia.com/vulnerability_scanning/corporate/
Avatar billede feldthaus Nybegynder
15. september 2009 - 07:36 #4
Det ville selvfølgelig være en mulighed at benytte deres personlige udgave på ens hjemme-pc, og så huske hvilke programmer der har brug for opdateringer, og få det gjort på arbejdet.

Men deres "corporate" udgave er lige dyr nok til vores IT-budget, har været i kontakt med deres sælger.

Hvis der er andre der har nogen gode råd, så sig endelig til.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 08:59 #5
FileHippo.com Update Checker

http://filehippo.com/updatechecker/

The Update Checker will scan your computer for installed software, check the versions and then send this information to FileHippo.com to see if there are any newer releases. These are then neatly displayed in your browser for you to download. Please note that not all programs are supported.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 09:21 #6
Takker for points og held og lykke med at holde systemerne opdateret.