Avatar billede dinno Nybegynder
10. september 2009 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

poster på tidsintervalt

Hej hvordan får jeg en post til at forsvinde af sig selv efter f.eks 24 timer eller en uge mm... jeg har en tabel i databasen som viser seks poster af gangen.. ville gerne at den ælste post forsvinder efter feks 24 timer og automatisk tager post nr 7 ind osv jeg arbejder i php MYSQL er der nogen der har et godt forslag til hvordan dette gøres
mvh dinno
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2009 - 22:49 #1
Der er to grundliggende maader:

1)  Koer noget kode en gang imellem som goer det. MySQL indeholder ikke en scheduler saa du vil skulle bruge OS'ets scheduler (cron paa *nix).

2)  Fake det ved at trigget et check og noget action som det foerste naar der kommer en request.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2009 - 02:20 #2
OK ?
Avatar billede dinno Nybegynder
14. oktober 2009 - 09:08 #3
hej jg har ikke helt forstået det du har skrevet
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2009 - 02:38 #4
Hvilken af de to?
Avatar billede dinno Nybegynder
20. juli 2010 - 09:51 #5
lukker dette spørgsmål...