Avatar billede kotelet Nybegynder
10. september 2009 - 20:30 Der er 5 kommentarer

Netværkskort slår hele tiden fra!

Hej.

Jeg har en trådløs router koblet til en dsl forbindelse. Jeg oplever at det lille ikon nede i højre hjørne der viser opkoblingen til nettet konstant går fra "to computere og en globus" til "to computere og et rødt kryds" hvorefter forbindelsen genoprettes. Dette sker med intervaller alt fra 30 sekunder til sommetider op til en halv time.

Det resulterer i, at min opkobling til nettet er ustabil. Jeg kan surfe næsten uden problemer, da afbrydelsen kun tager få sekunder, men jeg kan INTET streame og det driver mig til vanvid.

Jeg har genstartet alt hardware flere gange. Jeg regner med at problemet er min computer, da min roomate uden problemer bruger forbindelsen ofte. Mit problem opstår også når han IKKE bruger nettet.

Jeg har Windows Vista og routeren er en AirPort. Det mest irriterende er, at når jeg spiller musik over airporten, da afbrydes musikken hver gang fejlen indtræffer.

Jeg har Symantec Virus beskyttelse og PC Tools Spyware Doctor der begge intet har fundet.

Netværkskortet er af typen Broadcom Netlink og Wireless er Intel Wireless Wifi. Drivers er helt opdaterede.

......

PLEASE HJÆLP!

Kan man evt helt genstarte og genisntallere sit netværkskort og se om det hjælper, eller er der andre løsninger?

Tusind tak

Andreas
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. september 2009 - 20:42 #1
Det fremgår ikke om det er en trådløs forbindelse det drejer sig om, eller hvilken Pc der er tale om. Er det en bærbar ?
Det er måske både trådløst og kablet forbindelse som giver problemer ?

Hvis det er en trådløs forbindelse der er tale om, så ser jeg 2 ting, som kunne hjælpe dig.

Et trådløst netkort kan godt finde på at koble sig til naboens router, hvis netværket kører på samme eller nabokanal. Derfor kan du hente og installere www.netstumbler.com
Den kan fortælle dig hvilke kanaler der anvendes på de net som netkortet kan se. Noter dig anvendte kanal numre, og de om ikke du kan finde en som er ledig. Kan du finde en hvor nabokanalen også er ledig er det endnu bedre.
Du skal så ind i routerens opsætning under trådløs net, og ændre kanalen.

Trådløse netkort i bærbare har oftest en strømsparefunktion, således at man får mere runtime på batteridrift. Den kan i egenskaber for det trådløse netkort deaktiveres.

Du må lige uddybe problemet yderligere.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 20:44 #2
Prøv at skifte kanal på din router mange lader den bare køre på standard kanalen som den er født med ,men hvis der er flere trådløse i nærheden så forstyrer de hinanden
flyt 3 til 5 kanaler op eller ned
Avatar billede kotelet Nybegynder
11. september 2009 - 03:25 #3
Hej begge to. Tak for jeres kommentarer. Der er tale om en trådløs forbindelse og en bærbar Zepto Znote 6625WD.

Det der undrer mig er, at computeren ikke bare mister forbindelse til internettet, men at den lille computer med det røde kryds kommer frem. I ved, den der er der når man slet ikke har nogen netværksforbindelse. Jeg synes nemlig jeg har oplevet før at computeren har hoppet mellem to netværk, men der blev logoet nede i hjørnet i det mindste ved med at være "to computere", selvom den lille globus foran dem dog var væk når den røg af.

Jeg har installeret Network Stumbler, men der kommer ingen netværk frem. EN tekst nede i baren i bunden blinker "Adgang Nægtet". Jeg kan se den prøver at scanne, men uden held :( (Kan det være vista der blokerer?)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. september 2009 - 09:50 #4
Vista, ja. Højreklik på exe filen, og vælg egenskaber. Der skal du sætte den til at køre i XP kompatibel mode.
Avatar billede Micra Nybegynder
11. december 2009 - 05:37 #5
Jeg har også fået problemer med mit netværkskort. Det opstod da jeg opgraderede Spyware Doctor til Version 7.0. Jeg kørte backupen ind og vendte tilbage til version 6, det løste problemet