Avatar billede mads_kikkenborg Nybegynder
10. september 2009 - 11:33 Der er 1 kommentar

MailScanner/Postfix fejl: NOQUEUE + Relay access denied

Hej Eksperten.dk

Jeg er ny herinde, så bær over ved mig, hvis der mangler uddbyende information.

Jeg har 2 mailscannere som står og backer hinanden op, vha. MX records med samme priotet.
Jeg har så en mailserver som står på samme netværk, som modtager mails fra disse servere, hhv. mailscanner1 og mailscanner2.
Dette system har fungeret upåklageligt i flere år, samt jeg bruger dem som Smart host/relay for min mailserver, så alt post går igennem mine MailScannere :)

Jeg har så tilbudt en god kollega, som også har en lille mailserver der hjemme, at scanne hans post. Det fungere fint nok, med indgående mails. Fru. Jensen -> Min MailScanner -> Hans mailserver, men desværre dør mails når han forsøger at relay igennem mig. Har I nogen mulighed for at forklarer mig hvorfor ?

Jeg får flg. fejl i min log når der bliver sendt mails:
NOQUEUE: reject: RCPT from 4505ds2-vj.0.fullrate.dk[90.185.203.186]: 554 5.7.1 <test@testtest.dk>: Relay access denied; from=<karsten@hansdomæne.dk> to=<testmail@testtest.dk> proto=ESMTP helo=<hansmailserver.dk>

Output af postconf -n
"alias_database = hash:/etc/aliases
alias_maps = hash:/etc/aliases
command_directory = /usr/sbin
config_directory = /etc/postfix
daemon_directory = /usr/libexec/postfix
debug_peer_level = 2
header_checks = regexp:/etc/postfix/header_checks
html_directory = no
mailbox_size_limit = 0
mailq_path = /usr/bin/mailq.postfix
manpage_directory = /usr/share/man
message_size_limit = 0
newaliases_path = /usr/bin/newaliases.postfix
readme_directory = /usr/share/doc/postfix-2.3.3/README_FILES
relay_domains = /etc/postfix/relaydomains
sample_directory = /usr/share/doc/postfix-2.3.3/samples
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail.postfix
setgid_group = postdrop
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport
unknown_local_recipient_reject_code = 550
virtual_mailbox_limit = 0"

Hans domæne står allerede i /etc/postfix/relaydomains filen, samt /etc/postfix/transport (da jeg ellers ikke ville vide hvor mails skulle leveres hen, da de ikke leveres lokalt)

Er der nogle som kan hjælpe mig med ovenstående problem ?

På forhånd tak for hjælpen.

//
Mads Kikkenborg
Avatar billede mads_kikkenborg Nybegynder
10. september 2009 - 11:41 #1
Bemærk lige:
Der er ikke sat op noget sted, at den server som er på lokal netværk med serverene, at de må relaye igennem disse mailscannere, så forstår ikke helt hvordan den server kan få lov, og ikke den eksterne som får Relay access denied fejlen :(

//
Mads Kikkenborg