Avatar billede webrex Nybegynder
09. september 2009 - 11:18 Der er 4 kommentarer

Dell trådløs internet ryger af internettet efter få minutter efter at have virket fint

Hej alle

Jeg har et problem med min Dell. Af en eller anden grund ryger den (Inspiron 8600) af Internettet efter kort tid.

Den er er på nettet med trådløs internet. Router har jeg reset'et + en Dell af samme mærke kan godt gå på nettet uden problemer. Det er kun denne Dell.

Ofte løses problemet ved genstart, men ryger da af igen efter få minutter.

I cmd har vi tjekket, og der er 'hul igennem' til internettet.

Problemet har aldrig været der før.

Hvordan kan den pludselig hoppe af / ikke virke?????

Driverne til netkortet er opdateret.

Vi prøvede også at tilslutte ekstern netkort via usb, (det virkede heller ikke).

Er løsningen at jeg bliver nødt til at geninstallere XP home, eller har I bedre løsningsforslag
09. september 2009 - 13:00 #1
... ændre KANAL til noget lavere på ROUTEREN. Du skal ind på dens WEB interface...
Avatar billede clauska Juniormester
09. september 2009 - 13:36 #2
Karise_larry har ret.

Har tit oplevet at noget trådløst udstyr ikke virker på kanal 6 men fint på kanal 1, også selv om der ikke er noget til at forstyrre.
Avatar billede webrex Nybegynder
09. september 2009 - 14:31 #3
Ok, har lige prøvet at ændre til kanal 2. Det virkede ikke.

OG en vigtig ting: Jeg prøvede at tilslutte bærbar med adsl-kabel direkte (dvs. ikke trådløs). Og her virkede internet heller ikke (dog var der hul igennem, jf. cmd-prompt).

Så hvad nu????
Avatar billede webrex Nybegynder
15. december 2013 - 15:53 #4
Smid svar så jeg kan give point? : )