Avatar billede roding Novice
08. september 2009 - 23:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redigering af Drop shadow

Jeg skal lave skygge foran nogle kuglepenne. Problemet er, at hvis jeg ønsker en rimelig bred skygge breder den sig også ud på oversiden af pennen. Der ser lidt unaturligt ud.
Jeg mener at jeg i en tidligere version af Photoshop kunne redigere den færdiglagte skygge, med f.eks. viskelæder. Denne mulighed kan jeg ikke finde i CS3. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh.
Roding
Avatar billede prodic Mester
09. september 2009 - 08:15 #1
Hvordan smider du effekten på nu?
Via Blending Options?
Eneste mulighed jeg umiddelbart kan komme i tanke om er, at du vælger Create Layer på dit effekt-lag og modificerer det nye lag via Layer Masks/Transform eller lign.
Det er mit bedste bud ud fra beskrivelsen af problemet.
Avatar billede roding Novice
09. september 2009 - 12:21 #2
Skyggen er lavet med knappen Add layer style (Fx). Eller højreklikke på laget / Drop Shadow. Virker kun omkring fritlagte objekter.
Skyggen ser ud til at ligge som et lag bag objektet.
Målet er at få fat udskilt det lag, så det kan redigeres.
Avatar billede prodic Mester
09. september 2009 - 12:58 #3
Du burde kunne højreklikke på din effekt, og vælge Create Layer eller lign.
Derved får du laget udskilt som du ønsker.
Avatar billede roding Novice
09. september 2009 - 13:20 #4
Hej Prodic.
Så let kan det gøres! :)
Tusind tak for hjælpen.

Hvad er det lige jeg gør, så du kan få dine point