Avatar billede zitech123 Nybegynder
12. juli 2001 - 16:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af programmer fra hukommelsen

Kan nogen fortælle mig om, hvordan man fjerner et program der kører i WinNT.

Jeg har afinstalleret RealPlayer, men hver gang jeg tænder maskinen, så kommer en boks med meddelelsen om at fil xxxxx.exe kunne ikke findes, prøv om stien er rigtigt eller installer programmet igen.

Men de vil jeg ikke, så hjælp mig?

Mange tak ellers
Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 16:53 #1
fjern den fra start\\programmer\\startup
gøres letteste ved at højreklik på process linie og vælge fanblad 2 . der trykkes så på advanced for at komme derind
Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 16:56 #2
så skulle stifinderne åben sig med en mappe start, og derfra er det ganske normalt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 17:05 #3
ellers skal du ind i registry og arbejde
skriv regedit i kør(run) og søg efter en nøgle der hedder run
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 17:06 #4
nøglen hedder(på min win2k maskine)
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run

for den lokale maskine(alle brugere)
og HKEY_CURRENT_USER\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run

for den bruger du er logget ind som
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 17:07 #5
hopla
for den bruger du er logget ind som er
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juli 2001 - 22:00 #6
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Et program som kan finde alle de programmer som ligger i opstarten!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 22:41 #7
man kan jo ligeså godt gøre det på den rigtige måde uden at bruge 3. parts programmer der måske kunne gå hen og fucke systemmet op
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juli 2001 - 22:47 #8
Man kan jo også ligeså godt gøre det på den forkerte måde, ved at fucke op med sin regedit... når man kan bruge 3. parts programmer, som er lavet til at rette disse ting.
Avatar billede zitech123 Nybegynder
13. juli 2001 - 09:39 #9
Jeg har prøvet alt, men dialogboksen med teksten:
Fil xxxxx.exe kunne ikke findes, prøv om stien er rigtigt eller installer programmet igen.

Jeg har fjernet alle genveje der har med RealPlayer/Jukebox at gøre men det hjælper ikke, heller ikke Hkey hjælper.
Avatar billede hleth Nybegynder
13. juli 2001 - 09:46 #10
prøve at går ned til start og vælge run/køre.
her skrive du sysedit, trykker ok og vælger file system.ini.
kig her og der står noget i load =  eller run =
hvis der gør det, så fjerne det som svare til svare til xxxx.exe
Avatar billede zitech123 Nybegynder
13. juli 2001 - 10:22 #11
Der står intet om det i system.ini:

I boksen når jeg logger ind står der:

Filen \'C:\\programmer\\Real\\RealJukebox\\tsystray.exe\' eller en af de tilhørende komponenter blev ikke fundet. Kontroller at stien og filnavnet er korrekt, og at alle nødvendige mapper er tilgængelige.

Har prøvet alt, men nu er jeg begyndt sipelthen at søge under alle Hkeys noget der starter med RealJukebox og sletter det med det samme, men der er et hav af dem nogle kan jeg se står som bare tekst, meen der skulle vel findes en enklere måde at komme af med det L....
Avatar billede hleth Nybegynder
13. juli 2001 - 10:32 #12
prøve at geninstaller realplay og så fjern den vha. tilføj/fjerne inde i kontrolpanelet
Avatar billede zitech123 Nybegynder
13. juli 2001 - 10:41 #13
YESYESYES, JAG FANDT DET : JEG SØGTE BARE PÅ FILEN TSYSTRAY.EXE UNDER ALLE HKEY, OG FANDT DET UNDER HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software .......\\run,
NEEEJ MEN TAK SKAL I HAVE FOR DE GODE FORSLAG.

DER ER DEX_DEXTER, DER FÅR EN STOR TAK FRA MIG OG EN ACCEPT AF SVARET.

Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juli 2001 - 16:23 #14
jamen jeg takker da for points :)
glad jeg kunne hjælpe

feel free to email or icq me:
dexter@mailbox.as
uin#97951788